Voor een wereldfietser zal het mijns inziens veel relevanter zijn om te weten dat er standaard maten van cranks en kettingbladen zijn, hetzij vierarms met steek 104 -- wat uit de MTB-wereld komt -- of vijfarms met steek 110 uit de racewereld. In deze maten zijn er kettingbladen van verschillende leveranciers in verschillende prijsklassen te vinden, je hangt niet vast aan één leverancier en de kans dat je een vervangend onderdeel vind is veel groter. Ik vind dat CAMO-systeem een onnodige oplossing voor een niet bestaand probleem die je onnodig aan één fabrikant bindt.Belle schreef: ↑za 25 apr, 2020 22:21Het CAMO-systeem van Wolf Tooth leek me van belang voor wereldfietsers. Ik heb er een blogpost over geschreven: https://kampeerwijzer.com/2020/04/25/ze ... -monteren/
Verder zou je duidelijk moeten maken dat jouw instructies om een crank te demonteren en monteren alleen voor SRAM cranks gelden want door Shimano cranks zo vast te zetten doe je de lagers kapot.