Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Loslopende honden in Hongarije en Servië - Forum Wereldfietser

Loslopende honden in Hongarije en Servië

Ik overweeg om vanaf Wenen over de Limes-route naar Boedapest, en misschien verder naar Belgrado te fietsen. Hoe is het daar met loslopende agressieve honden? Zijn ze alleen of ook in roedels? Bijten ze ook? Wie heeft er ervaring mee?
Henk1953 schreef:
do 23 apr, 2020 22:19
Ik overweeg om vanaf Wenen over de Limes-route naar Boedapest, en misschien verder naar Belgrado te fietsen. Hoe is het daar met loslopende agressieve honden? Zijn ze alleen of ook in roedels? Bijten ze ook? Wie heeft er ervaring mee?
In Hongarije heb ik weinig loslopende (zwerf)honden gezien.Vanuit Szeged in het zuidoosten van Hongarije ben ik naar Belgrado gefietst (route van Europafietsers). In Servië ook weinig honden. De zwerfhonden die ik zag waren eerder meer bang uitgevallen dan agressief. Mocht je nog verder naar het oosten gaan (Bulgarije/Roemenië) dan zul je wat meer honden zien.
Ook in die landen heb ik geen last gehad van agressieve honden. Je merkt dat de zwerfhonden vaak weggejaagd worden, ze kijken schichtig en blijven meestal eerbiedig op een afstand. Heb wel verhalen gehoord over roedels agressieve honden, net als bij de mens durven honden in een groep meer dan alleen, maar heb dit zelf dus niet meegemaakt.
De tijden veranderen natuurlijk maar op de hele Balkan ben ik (tussen 1995 en 2012) weinig agressieve honden tegengekomen, de meeste blaffers zitten achter een hek en aan de ketting, loslopende roedels ook niet.
Voor het geval je ze toch tegenkomt werkt een bidon prima, niet om mee te gooien maar om ze mee nat te spuiten.
Ik heb beide landen in 2017 doorkruist, maar geen herinneringen aan loslopende en vervelende honden. Ik heb het eerste stuk van de Limes route gefietst, tot in Oostenrijk en vond dat een erg mooi stuk. Op alleen bewegwijzering fietsen vond ik wel tegenvallen, maar met boekje/gps erbij is het goed te doen.

Veel plezier!