Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Met de MAFAC center-pulls die er oorspronkelijk opzaten (plus Koolstopblokjes) zou dat geen probleem zijn. En ook nog 1 kans op 2 dat ze zoveel lawaai maken dat iedereen wegstuift als je er aankomt, een bonus tegenwoordig
Fraaie omgeving. Maar 5 uur fietsen zonder eten en (vooral) drinken? Ik zou het (denk ik) niet vol kunnen houden.
Dat hoeft ook niet per se
Een slangenmens en een paar hendels waarmee je signaleert dat je suggereert dat je wil vertragen.Bert van Sprang schreef: ↑ma 20 apr, 2020 16:45Heel leuk, ik leer hier nog nieuwe woorden. wat is een contortionist en wat zijn vertragingssuggestiesignaleerders?
Dank je voor de update, bdr. Leuk!bdr schreef: ↑ma 20 apr, 2020 16:22(...)
Pijnpunt 1: Ik rij graag met mijn handen op de remgrepen maar met deze racebocht moet je daarvoor een contortionist zijn. Ik zou liever een stuur met modernere geometrie hebben, maar ik weet niet of ik in de mooie 3ttt stuurpen een 26mm stuur kan plaatsen. Het huidige ATAX-stuur heeft een klemdiameter van 25 à 25,4mm afhankelijk van de richting van meten.
Pijnpunt 2: De vertragingssuggestiesignaleerders. Ik weet niet welk protocol die spreken, maar gisteren een paar keer ongewild gevaarlijke situaties meegemaakt. In het gras gegaan voor een slingerende e-biker, ongewild de rijweg opgegaan bij afdalen van de dijk en op een haar na op een hond gebotst.
Zonder dat ik het gepland had heb ik 20km onverhard meegepakt op 23mm banden, ging perfect, waarom ik voor mijn andere fiets brede banden zoek weet ik eigenlijk niet![]()
Dan heb je denk ik toch niet de juiste band. Bandtypen verschillen enorm in wegvastheid. Ze zijn compromissen tussen alle wenselijke eigenschappen.
Ach ja, en ik denk dat ook persoonlijke smaak een belangrijke rol speelt. Ik heb ook wel met bredere Marathons gereden. Ik vind ze niet mooi op een oudere fiets, maar heb ze vooral vanwege het gewicht altijd heel rap verwijderd. Scheelde al gauw een pond per wiel. Da's veel, en ook juist op de plek waar je het niet wilt hebben.Leon schreef: ↑ma 20 apr, 2020 22:58Dan heb je denk ik toch niet de juiste band. Bandtypen verschillen enorm in wegvastheid. Ze zijn compromissen tussen alle wenselijke eigenschappen.
De beste band om plat door de bocht te gaan op asfalt die ik ooit had was, vreemd genoeg, de marathon xr. Maar die bleek op andere vlakken weer minder fijn.
Baneden als pasela's zijn niet aan mij besteed, die zijn me te fragiel op de stukken onverhard die ik fiets of de doornen op het pad als er is gesnoeid.
Smaller dan 30 vind ik link fietsen. Je bent dan doorlopend aan het oppassen voor de vele spleten waar je in terecht kunt komen.
Zoals deze midden op het pad op de brug naar Vroenhoven.
![]()
Heerlijk zeker, Brussel heeft het geweldige voordeel dat je met 10 of 15 km fietsen vanuit het centrum boem haast middenin het platteland zit. Maar de hoogteverschillen zijn wel kleiner dan in Nederlands-Limburg — vlak tot licht glooiend, een steil stukje is nooit langer dan zeg 500m. En de mensen praten hier niet zo raar
Een stuk mooier dan de kale polder hier iig.... en waarschijnlijk een stuk minder winderig ookderdekeer schreef: ↑di 21 apr, 2020 20:27Door corona blijf ik nu dichter bij huis, en herontdek plaatsen waar ik al twintig jaar niet meer geweest ben.
Had geen fototoestel bij, dus jullie zullen het moeten doen met google https://www.google.be/maps/@50.8853793, ... 312!8i6656.