De tovenaar schreef:Koen & Sam schreef:Bewering van 12 km/h mag je bijstellen richting de 14 a 15 om toch optimaal te beginnen laden. Resultaten komen overeen met de the plug, alleen ligt de prijs een stuk lager. Bij opladen van gps tijdens tocht merk ik wel dat de gps niet zo snel leeg loopt, maar verbruiken doet hij toch nog redelijk wat. Een battery chargeer er aan koppelen is wel een beter idee.
Ik heb zelf een Kemo lader van een euro of €30 maar merk dat het ding alleen goed werkt in NL bij gemiddelde snelheden rond de 20. Ligt het gemiddelde een stuk lager (bv in de bergen) dan loopt de lithium accu van mijn Garmin Monterra vrij snel leeg ipv dat ie wordt bijgeladen en moet ik alsnog iedere dag de accu opladen aan een stopcontact (zonder naafdynamo houdt die accu het overigens geen dag vol).
Zou de B&M E-werk het in dit opzicht beter doen? BTW ik heb geen dure SON dynamo maar een eenvoudigere Shimano.
Mijn antwoord, nee. Op dit moment is er niet echt een commercieel apparaat dat voldoende stroom opwekt in de lagere regionen om er voor te zorgen dat zware stroom verbruikers niet leeg lopen.
Een klant heeft mij bij bezoek eens doorverwezen naar een Duits forum waar ze een betere curve verkrijgen al op lage snelheden. Hier gaan we zelf in het kort ook eens aan de slag, is mogelijk als zelfbouw of aan te kopen via de bepaalde topic starters. ( naam ontgaat me, maar van zodra ik de link in mijn inbox terug vind dan meld ik die hier even)
Ik heb momenteel een klant waarbij we de charge 2 cycle gemonteerd hebben op zijn Santos als test, hij laad hier tijdens zijn woon werk verkeer de batterijen op van z'n hoor apparaat. En tevreden is hij, maar dit is heen en terug 65 km over het vlakke stuk van Belgie. Op fietsvakantie is dit nog niet getest omdat het er nog maar 3 weken op gemonteerd is. Hij houd me op de hoogte over zijn ervaringen.
Zelf doen we in juli een duurtest met 2 van die c2c's in Schotland gedurende 3 weken. Mijn gevoel? Berg af dik ok, berg op, met veel geluk zal hij laden. Vlakke stukken geen probleem, maar heeft niet de maximale laadstroom die wenselijk is om grote verbruikers niet te laden ontladen.
De houders voor de niet A - head stuurpennen laten wel wat op zich wachten, maar hier zijn we nu zelf eentje aan het ontwerpen met een 3D printer.
Je kan me vinden op
www.klusovelo.com.