Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Valt wel mee, maar inderdaad, oostelijk van Jodoigne heb je grote stukken open akkerland. Ook oude vierkantshoeven en doodstille, authentieke dorpen. Een nadeel van dagtochten in een lus is dat het moeilijk wordt om andere landschapstypes te zien/beleven, al was het maar naar de kust rijden en de trein terug nemen of een dagje Ardennen. Dus ik vond het daar best wel mooi.
Ha ha, de foto met die mast heb je wel eens gebruikt voor RaadpLaatje, en daar dacht ik nog aan toen ik er langs fietste. Ik zag geen ooievaar in een nest, maar er vloog er wel een gracieus over de uiterwaarden.
Je hebt inderdaad gelijk! Ik had die leunstoelerige zuurpruim voor ogen (wel kostelijk dat programma met broer en zus) en was zijn illustere naamgenoot vergeten.Carl schreef: ↑ma 06 apr, 2020 11:44Nee hoor: https://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_van_Rossum
Carl
Het is al geschreven, het is inderdaad Rossum. De ooievaars zitten op dit moment in het nest op de oude schoorsteen van de voormalige steenfabriek. Deze is hierdoor wat bouwvallig geworden waardoor er hekwerken om heen gezet zijn ter bescherming van de omstanders. Ik ga van daaruit enkele keren peer week wandelen met de hond bij de nevengeul van de Waal (Hurwenense Kil) tijdens deze Corona tijd. Gelukkig nog steeds redelijk rustig.