Vandaag is mijn fiets door de fietsenmaker vertroeteld tijdens de jaarlijkse beurt. En tijdens dat onderhoud kwam naar voren dat de net een jaar oude riem (cdx) al behoorlijk versleten was. De slijtage was goed te zien aan de scherp geworden tandwielen. Nog maximaal twee, drie duizend kilometer schatte men in. Als ik dat erbij tel gaat de riem in mijn geval zo’n 8 tot 9 duizend kilometer mee. Dat is wel even veel minder dan ik had verwacht en een best kostbare reparatie straks. Had ik toch beter naar Gerrit Gaastra kunnen luisteren en zijn onverwoestbare ketting setup moeten koesteren!
Nou ben ik benieuwd, hoe is jullie ervaring met de gebruiksduur van een riem? En is dat met pinion of rohloff, dan leren we gelijk of er verschil is.
En voor onze offtopicvriendjes, graag alleen reageren met ervaring uit eerste hand ofwel met eigen fiets. De discussie of riemen goed, slecht, onwenselijk, verachtelijk of het enig juiste zijn komt in andere draadjes op dit forum al ruim voldoende aan bod.
Nou ben ik benieuwd, hoe is jullie ervaring met de gebruiksduur van een riem? En is dat met pinion of rohloff, dan leren we gelijk of er verschil is.
En voor onze offtopicvriendjes, graag alleen reageren met ervaring uit eerste hand ofwel met eigen fiets. De discussie of riemen goed, slecht, onwenselijk, verachtelijk of het enig juiste zijn komt in andere draadjes op dit forum al ruim voldoende aan bod.