Dus kunnen we phelocycle.com bij de lijst zetten van minder te vertrouwen tweedehands reisfietsdealers zoals Jan Hoedje in Haarlem of go-cycle.nl in Beek.Anne80 schreef: ↑zo 08 mar, 2020 18:30Helaas helaas is het hem niet geworden... we zijn vandaag gaan kijken en zagen een in eerste instantie perfect uitziende fiets, alles, ook het frame als nieuw! Maar... toen we de bovenbuis gingen voelen, voelden we onder de zwarte strip een flinke deuk bovenop... de fiets moet een flinke klap hebben gehad.
Ik vind die Idworx nog altijd het beste dat hier passeerde en vraag me af of je niet een beetje teveel onder de invloed van de zogenaamde Rohloff maffia verkeert. Natuurlijk heb je wat meer onderhoud met een derailleurfiets maar voor die 1000€ minder dan een tweedehandse Rohloff of Pinion kan je de aandrijflijn ettelijke keren vernieuwen.
Als ik het goed begrijp heb je weinig ervaring met fietsvakanties. Is het dan geen idee om eerst met een redelijke tweedehandsfiets te ondervinden of het iets voor je is alvorens de "perfecte" fiets te kopen, als die al zou bestaan? Misschien rij je wel graag sportief of liever onverhard, heb je liever een lichte randonneur of een MTB met bikepacking setup?