Hallo allemaal,
Laat ik maar met de deur in huis vallen, ik ben nogal eigenzinnig of eigenwijs van aard. Als iemand roept: "het kan niet, of je kunt dat beter niet doen", ben ik de eerste die het toch gaat proberen. Daarom een Carbon fiets ipv alu of staal.
Daarom heb ik een Ridley Kanzo Adventure Carbon fiets gekocht, ik heb er spatborden en een Tubus Logo (versie 2020 met nokjes) erop gezet en de boel vastgezet met (voldoende lange) RVS bouten met afgeronde kop (het oog wil ook wat). Ik rijd voornamelijk over asfaltwegen en gravelpaden dus ik denk gewoon dat dit moet voldoen. De fiets is ca. 8kg zonder attributen en ik denk dat ie nu zo'n 10kg weegt met spatborden, rack, bidonhouders en pendalen. Ik heb er bewust voor gekozen om een 1x11 te nemen omdat voorderailleurs vaak falen en het bereik gelijk is aan een rohloff (met iets grotere stappen)
Deze zomer fiets ik naar mijn vakantieadres in Zuid-Frankrijk. Ik zal wel even wat posten hier hoe het is bevallen. Met name de balans, de remmen en het rijgedrag ben ik benieuwd naar. Mijn huurfiets vorig jaar was een Santos Travel light en die heb ik als zwaar ervaren en bovendien kon ik niet wennen aan het gieren van de Rohloff in versnelling 6-7. Nu weer een ketting en daar ben ik wel blij mee.
Oja en ik heb een achterlicht met Li-Ion batterij die je op kunt laden i.p.v. batterijen, leek me heel praktisch. Voorlicht gebruik ik niet, net als een dynamo. Ik heb een kleine powerbank en oplader met 4 poorten en korte snoertjes en een camping stekker mee.
Laat ik maar met de deur in huis vallen, ik ben nogal eigenzinnig of eigenwijs van aard. Als iemand roept: "het kan niet, of je kunt dat beter niet doen", ben ik de eerste die het toch gaat proberen. Daarom een Carbon fiets ipv alu of staal.
Daarom heb ik een Ridley Kanzo Adventure Carbon fiets gekocht, ik heb er spatborden en een Tubus Logo (versie 2020 met nokjes) erop gezet en de boel vastgezet met (voldoende lange) RVS bouten met afgeronde kop (het oog wil ook wat). Ik rijd voornamelijk over asfaltwegen en gravelpaden dus ik denk gewoon dat dit moet voldoen. De fiets is ca. 8kg zonder attributen en ik denk dat ie nu zo'n 10kg weegt met spatborden, rack, bidonhouders en pendalen. Ik heb er bewust voor gekozen om een 1x11 te nemen omdat voorderailleurs vaak falen en het bereik gelijk is aan een rohloff (met iets grotere stappen)
Deze zomer fiets ik naar mijn vakantieadres in Zuid-Frankrijk. Ik zal wel even wat posten hier hoe het is bevallen. Met name de balans, de remmen en het rijgedrag ben ik benieuwd naar. Mijn huurfiets vorig jaar was een Santos Travel light en die heb ik als zwaar ervaren en bovendien kon ik niet wennen aan het gieren van de Rohloff in versnelling 6-7. Nu weer een ketting en daar ben ik wel blij mee.
Oja en ik heb een achterlicht met Li-Ion batterij die je op kunt laden i.p.v. batterijen, leek me heel praktisch. Voorlicht gebruik ik niet, net als een dynamo. Ik heb een kleine powerbank en oplader met 4 poorten en korte snoertjes en een camping stekker mee.