Tja ... als het zo moet dan "raad" ik de goede locatie wel, als iedereen de regels mag aanpassen dan mag ik het zeker.
Kijk overigens terug naar het verleden, er is wel vaker een karakteristieke bergrug oid langs gekomen waar je de plek van de fotograaf moest raden en niet de gefotografeerde bergrug.
En .... als je geen tijd hebt om wat op te zoeken, dan doe je het niet, het is geen aangenomen werk.
Kijk naar de kapel ... ondanks de pixel-ruis zie je dat de toren overduidelijk links staat en het "schip" van de kapel naar rechts.
Kijk naar de GoogleMaps (of een andere) luchtfoto en je ziet dat het "schip" richting het heilige land is gericht en de toren aan de NW-zijde staat.
Aangezien je op de foto het kapelletje ± in de volle breedte ziet moet je dus in ZW richting zoeken.
De uitsnede die ik als verdere "hint" gaf was er eentje uit een panorama-foto op Google-Maps, eentje bij Beimbach ... maar dat is wat noordelijker van de lijn in ZW-richting.
De verdere hint was: tussen twee niemendallerige colletjes. Die colletjes worden wel genoemd in het linkje ... dus helemaal onbekend zijn ze niet, je vindt ze ook makkelijk op de Franse stafkaart (zoek even op "geoportail")
De ene is 488 m hoog, de Hohwalschplatz (ofwel de Col de Hohwalsch), de col "boven" Walscheid, en Walscheid heet zo omdat het de scheiding met de "walen" is, in Walscheid is de lokale taal het "Platt", een soort Duits. En de Hohwalscheplatz is beroemd vanwege zijn Rocher met dezelfde naam en op die rots broed een Slechtvalk (die veel postduiven vangt).
De andere is 545 hoog en heet de Col de Brechpunkt, en deze col heet zo omdat het de waterscheiding is tussen Saar- (en dus Moezel-) en Rijn-stroomgebied, en het aardige is dat er tot ongeveer een halve eeuw geleden een bos-spoorlijntje over deze col liep en zoiets is zeldzaam, en daarnaast ook "handig", de hellingen zijn niet te steil (behalve dat ene stukje waar de spoorlijn een stukje heen en weer stak en de weg de kortere steile route kiest).
Ik maakte de foto - speciaal als Raad-plaatje - tussen deze twee cols.
Het is overigens een gebied waar het prachtig fietsen is, voor iedereen wat wils, van bijna vlak, langs kanalen en oude spoorlijnen, via uitdagende hellingen over de gewone wegen (en dat gaat tot heel uitdagend), en dan via een uitgestrekt boswegen-net met zand/grindwegen (als je wilt kan je 10tallen kilometers onverhard rijden zonder zelfs maar het asfalt te kruisen) tot echt tout-terrain. Het enige wat niet iedereen een pré vindt is dat je voor het volgende café soms 20 of 30 kilometers moet fietsen.
Als JanH zin heeft dan plaatst hij maar een nieuw raadplaatje, zo niet dan heb ik nog wel een ander.