Dag allemaal,
Wat een schat aan informatie toch op dit prachtige forum!
Al jaren droom ik van rondtrekken met de fiets, en nu de kinderen op een leeftijd zijn dat ze gezellig op hun eigen fiets kunnen fietsen (en ik af en toe ook weer eens zelf op pad wil) ben ik er dan eindelijk aan toe. Ben al een poosje aan het inlezen en kom op de volgende wensen:
-liefst tweedehands (stukje uit principe, milieu-overwegingen en de prachtige fietsen nog een tweede leven willen geven)
-Rohloff-naaf
-allround mogelijkheden, wil hem ook als woon-werkverkeer gebruiken
-aankoop om jaren mee vooruit te kunnen, dus wellicht ook voor grotere trekkingtochten
-Ik zit liever niet te sportief ver voorover (alla racefiets)
Ik ben 1.74 m, beenlengte 80 cm
Ik kom dan al gauw op Santos en Idworx uit als mooie fietsen
Wie denkt er eens mee of weet misschien een mooie fiets?
Wat raden jullie aan: 26 of 28 inc wielen? Ketting of belt?
Welke maat raden jullie aan?
Als ik op marktplaats kijk kom ik vrij snel op dealers als Jan Hoedje uit. Daar lees ik dan weer wisselende verhalen over.
Alvast heel erg bedankt!
Anne
Wat een schat aan informatie toch op dit prachtige forum!
Al jaren droom ik van rondtrekken met de fiets, en nu de kinderen op een leeftijd zijn dat ze gezellig op hun eigen fiets kunnen fietsen (en ik af en toe ook weer eens zelf op pad wil) ben ik er dan eindelijk aan toe. Ben al een poosje aan het inlezen en kom op de volgende wensen:
-liefst tweedehands (stukje uit principe, milieu-overwegingen en de prachtige fietsen nog een tweede leven willen geven)
-Rohloff-naaf
-allround mogelijkheden, wil hem ook als woon-werkverkeer gebruiken
-aankoop om jaren mee vooruit te kunnen, dus wellicht ook voor grotere trekkingtochten
-Ik zit liever niet te sportief ver voorover (alla racefiets)
Ik ben 1.74 m, beenlengte 80 cm
Ik kom dan al gauw op Santos en Idworx uit als mooie fietsen
Wie denkt er eens mee of weet misschien een mooie fiets?
Wat raden jullie aan: 26 of 28 inc wielen? Ketting of belt?
Welke maat raden jullie aan?
Als ik op marktplaats kijk kom ik vrij snel op dealers als Jan Hoedje uit. Daar lees ik dan weer wisselende verhalen over.
Alvast heel erg bedankt!
Anne