Licht van gewicht en toch sterk. Het klinkt te mooi om waar te zijn.
https://nl.litelok.com/collections/de-l ... 4567663690
https://nl.litelok.com/collections/de-l ... 4567663690
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Staat overigens bij:Fedor schreef: ↑za 15 feb, 2020 17:19De Tex-lock is dan een betere optie als je een flexibel slot wilt. Laatste model heeft een ART-2 keurmerk:
https://www.stichtingart.nl/tex-lock-x-u-series/
Hier de webshop: https://www.tex-lock.com
Volgens mij maakt het "Tex" deel van Tex-lock geen deel uit van deze ART goedkeuring.Het gaat hier om de Tex-lock X/U series met goedkeurnummer 4237 (ART*2 sterren) een kort beugelslot met optioneel een speciale vezelkabel.
Een beetje professionele dief heeft een haakse slijper.
Precies ... zet je fiets aan de paal direct voor de deur, in de loop, in het zicht, en in de weg.rockhopper schreef: ↑di 18 feb, 2020 11:08Niets stopt de haakse slijper, maar gelukkig maakt dat wel veel lawaai. Dus zorg er in ieder geval voor dat de fiets ergens aan vast staat aan iets, zodat eerst inladen in een busje niet kan en verder het liefst in het zicht en onder een lamp.
Tja Utrecht heeft eigenlijk hele goede gratis bewaakte fietsenstallingen. Dat is misschien een ander puntje, neem ook even de tijd om je fiets goed te stallen. Het zijn in mijn kennissenkring vooral de "even snel parkeren om de winkel in te gaan" (en dan dus een matig slot en los neergezet) fietsen die meegenomen worden. Echte opportunistische diefstal helaas.Bridgestone SM schreef: ↑di 18 feb, 2020 11:26Precies ... zet je fiets aan de paal direct voor de deur, in de loop, in het zicht, en in de weg.
Ik ben al eens bijna een nieuwe Brompton kwijtgeraakt omdat ik net iets te netjes de fiets aan een lantaarnpaal wat meters verderop vast zette. Gelukkig had de winkel die ik bezocht niet wat ik zocht en had ik dat snel gezien anders was ik daarna op zoek geweest naar mijn (of een) nieuwe Brompton ... het was een redelijk degelijk kabelslot en de kabelstrengen waren op één na allemaal doorgeknipt in dus bijna geen tijd ... en dat gewoon overdag en hartje Utrecht.
Overigens, die kabelknipper is wellicht ook handig voor remkabels etc.
En het slot op een zodanige hoogte dat één steel van de betonschaar / kabelknipper niet op de grond gelegd kan worden. Er kan dan nl meer kracht gezet worden dan dat de onverlaat beide stelen van de schaar/knipper met de handen moet vasthouden.Bridgestone SM schreef: ↑di 18 feb, 2020 11:26Precies ... zet je fiets aan de paal direct voor de deur, in de loop, in het zicht, en in de weg.rockhopper schreef: ↑di 18 feb, 2020 11:08Niets stopt de haakse slijper, maar gelukkig maakt dat wel veel lawaai. Dus zorg er in ieder geval voor dat de fiets ergens aan vast staat aan iets, zodat eerst inladen in een busje niet kan en verder het liefst in het zicht en onder een lamp.
Tja, en daar dan ie dan in het volle daglicht met een accu-haakse-slijper te slijpen en hij zegt: "Kijk ze hebben mijn fiets met een extra slot vastgezet, kijk maar ik heb een sleuteltje van mijn eigen slot" .... of die fiets dan van de man met de haakse slijper is daar vraagt niemand meer naar, want de sluwe haakse slijper heeft een goed en zielig verhaal.
4. Een fiets gebruiken die zo weinig waard is dat alleen een gelegenheidsdief hem wil en hem vervolgens uitrusten met een slot dat duurder is dan de fiets waard is.Bridgestone SM schreef: ↑di 18 feb, 2020 12:37D'r zijn maar een paar zaken die je dan nog resten: 1º verhuizen naar ergens waar de fietsendiefstal nog meevalt, 2º een nogal "ongewenste" en goed herkenbare fiets kopen, 3º de fiets met allerlei volgsystemen uitrusten.
En ... geen van deze oplossingen geven zekerheid.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat niemand vraagt wat je aan het doen bent.rockhopper schreef: ↑di 18 feb, 2020 11:08Niets stopt de haakse slijper, maar gelukkig maakt dat wel veel lawaai. .....