Voor mijn Giant Toughroad overweeg ik de nieuwe Shimano naafdynamo. Iemand al ervaring met deze naaf? Is ie inderdaad zo goed al Shimano beweert? Tot 44% minder weerstand en lichter (28gram) dan de DH-t8000.
![Afbeelding](https://bike.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/products/cg2SHICComponent/cg3SHICHubDynamo/cg4SHICHubDynamo/P-DH-UR700-3D_BC19Nd0068.jpg/_jcr_content/renditions/P-DH-UR700-3D_BC19Nd0068_750_750.jpeg)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:dat beantwoordt jouw vraag niet, sorry. ik denk dat ik bij een ruim banksaldo voor een duurdere naaf zou gaan en anders voor de nodige duizenden kilometers plezier zou hebben van zo'n Shimano naafShimano makes the majority of the world’s dynamo hubs, so it’s safe to say that they know a thing or two about them. The lab testing shows 0.50w-2.50w drag (@ 10-30km/h) when a light is switched off, and 3.50w-7.50w drag when a light is switched on. This is only marginally higher than the Schmidt and SP hubs which are often more than twice the price.
That said, Shimano has just released the DH-UR700-3D model and they’re claiming it has 44% less drag than the previous generations. If this is true, it would match the dynamo performance of a Schmidt or SP hub. The Deore LX and Alfine models are essentially the same, while the Deore XT dynamo hub sheds 56 grams thanks to an aluminium axle and coil. The top-of-the-line UR700 and UR705 dynamo hubs save a further 30-50 grams.
Van bijna geen enkele naafdynamo zijn reserveonderdelen te koop (als je ze al kan vinden of hem kan openen), vaak is het gewoon een kwestie van opsturen naar de leverancier (in geval van SON) of omruilen voor een nieuwe.DeFiets schreef: ↑di 04 feb, 2020 19:27Dank voor je reactie.
Is S.P. het merk waarvoor slecht tot geen reserve onderdelen beschikbaar zijn? Ik meen dat ik dat gelezen heb van een aantal gebruikers bij wie een van de lagers defect raakten.
Een duurdere naaf ben ik niet van plan. Ik persoonlijk vind >100 euro voor een naaf al veel geld.
Daar gaan al mijn goede argumenten, ahum, om toch vooral een Shimano naaf te verkiezen_Peter_ schreef: ↑di 04 feb, 2020 23:09Van bijna geen enkele naafdynamo zijn reserveonderdelen te koop (als je ze al kan vinden of hem kan openen), vaak is het gewoon een kwestie van opsturen naar de leverancier (in geval van SON) of omruilen voor een nieuwe.DeFiets schreef: ↑di 04 feb, 2020 19:27Dank voor je reactie.
Is S.P. het merk waarvoor slecht tot geen reserve onderdelen beschikbaar zijn? Ik meen dat ik dat gelezen heb van een aantal gebruikers bij wie een van de lagers defect raakten.
Een duurdere naaf ben ik niet van plan. Ik persoonlijk vind >100 euro voor een naaf al veel geld.
Overigens raken de lagers van gewone naven ook defekt als je ze gebruikt om door rivieren te waden of mee over het strand fietst en ze daarna niet schoonmaakt. Het nadeel van Naafdynamo's en SP is daar geen uitzondering is is dat die naven geoon niet zelf zijn te vervangen omdat alles wel en beetje waterdicht afgedicht moet zijn omdat stroom en water een slechte combinatie is. Tot op dit moment nog geen klagen over Shimano, SP of SON naafdynamo voor wat betreft de naven.
dit is wat je wil weten wbt weerstand. Lijkt me geen slechte score vgl andere naafdynamo's.The lab testing shows 0.50w-2.50w drag (@ 10-30km/h) when a light is switched off, and 3.50w-7.50w drag when a light is switched on.
Volgens mij een mooi voorbeeld van: