Dankjewel JanH, het zal dan wellicht iets te maken hebben met die tentoonstelling in Gistel. Ik fietste vorige zomer (2019) van Göteborg via Oslo en verder langs de noordzeekusten terug naar België en maakte op 3 augustus deze foto op weg naar Watou, het eindpunt van mijn reis. In mijn foto’s zie ik nu dat het de dag was nadat ik in Brugge kampeerde, dus het is niet Damme.JanH schreef: ↑do 23 jan, 2020 20:13Heb een beetje rond gekeken in Damme en Gistel. Lijkt me niet in Damme.
De foto is uit 1939. In 2019 is in Gistel een tentoonstelling gehouden: Sylveer Maes - 80 jaar Tour de France:
"Parijs 10 juli 1939 start van de 33ste Ronde van Frankrijk. Deze ronde eindigde op 30 juli in de lichtstad en werd gewonnen door onze stadsgenoot Sylveer Maes. Nu exact 80 jaar later wordt door Gestella vzw., de Sport-, Cultuur- en Toerismedienst van Stad Gistel een grote tentoonstelling ingericht in de lokalen van het vroegere stadhuis. Tal van foto's uit deze Tour, maar ook familiefoto's en tal van documenten van en over Sylveer worden tentoongesteld"
Kan echter in Gistel de locatie van de foto niet vinden. Misschien dat nicolevelo nog de route weet en was dat in 2019? De foto suggereert rechts een fietspad maar het volgen van het fietspad dat Gistel doorkruist (groene 62) met Mapillary biedt ook geen oplossing.
Ga nog eventjes kijken of ik mijn route ergens terugvind.
Edit: ik herinner het me weer: ik reed Brugge uit richting ZW langs de Brugse Heirweg, door Aartrijke en dan verder langs Ichtegem, Koekelaere naar Diksmuide. Van daaruit stukje LF1 en dan Poperinge. Ik heb dus niet door Gistel gefietst.