Leon schreef: ↑zo 19 jan, 2020 21:14
Een foto is zo gevonden, maar met deze tablet moet ik nog veel oefenen met verder zoeken. Er staat een telefoonnummer
Edit: rue Pierre Loti, 76330 NOTRE DAME DE GRAVENCHON ?
Edit: Jean-Louis Toutain?
Ik reken het goed, de plek is net niet "on the spot" ... en dat is de schuld van het telefoonnummer.
Ik had er niet aan gedacht dat je met reverse-search op een plaatje komt en dat daarop dan weer een telefoonnummer staat dat weer een andere "reverse search" mogelijk maakt.
Maar goed, het telefoonnummer staat op een pand met een adres in de straat om de hoek.
Met een luchtfoto van bijv. Google Maps had je de precieze plek gevonden: 49°29'20.0"N 0°34'00.5"E
- ND de Gravenchon - satelliet.png (527.63 KiB) 3311 keer bekeken
En dan met bijv. "mappy" had je de straatnamen gevonden
- Het beeld staat (of stond 8 maanden geleden) bij de rode stip
- ND de Gravenchon.png (62.48 KiB) 3324 keer bekeken
Dus op de hoek van de Avenue de la Republique en de Avenue Anatole France
Overigens had ik een beetje gehoopt op verwarring, ik vond namelijk ook:
Futuroscope
Jean-Louis Toutain is een Frans kunstenaar die tussen 1948 en 2008 onder ons was.
Hij maakte verschillende beeldhouwwerken in de stijl van deze fietsster
O ja, voor de fietser is ND de Gravenchon van "belang" omdat het op weg naar de meest westelijke veerpont over de Seine ligt, de veerpont van Quilleboeuf. Kom je recht uit het noorden dan kom je langs/door Lillebonne en mis je dit overigens nogal trieste oord - het is in de laatste oorlog plat gebombardeerd ... je ziet in de achtergrond de wederopbouw-bouw.