Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Klopt... op het gemak de groef dieper laten worden dus niet te snel aandraaien, anders kan eea ook scheef gaan lopen.Bridgestone SM schreef: ↑ma 13 jan, 2020 10:48]O ja, misschien heb ik een te goedkope pijpensnijder, maar dikwandig aluminium snijden is een trage bezigheid ... het aluminium heeft een zekere "stroperigheid" en die houdt tegen naarmate je dieper snijdt
Inderdaad. De remhendels en commandeurs mogen niet in de bocht geklemd worden, ook niet een beetje. Dus schuif ze op het stuuruiteinde, draai ze aan totdat ze nog net willen schuiven, schuif totdat je weerstand voelt en dan een mm terug.
Waarom mogen remhandels etc. niet in een bocht ingeklemd ?
Ik heb ergens gelezen waarin er geadviseerd werd dat een stuur niet breder mag zijn dan je schouders. Toch zie ik veel mensen met "trapeziumvormige" armen aan het stuur rondfietsen. Lijkt me een reuze onhandig gevoel. Ik heb twee fietsen met een recht stuur en daar heb ik aan beide uiteinden met een gewone ijzerzaag wat ingekort. Wat navijlen en de handgrepen terug geplaatst.Bert van Sprang schreef: ↑ma 13 jan, 2020 13:12Beetje onzin de breedte van je stuur te laten afhangen van wat je allemaal op je stuur wilt monteren. Allereerst moet het stuur een voor jou prettige breedte hebben.
Met een recht stuur wel, maar een gebogen stuur (met backsweep) kan wel "wat" breder zijn (zie bijv. een Jonesbar). Breder stuur geeft m.n. op onverhard meer controle.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 13 jan, 2020 15:50Ik heb ergens gelezen waarin er geadviseerd werd dat een stuur niet breder mag zijn dan je schouders. Toch zie ik veel mensen met "trapeziumvormige" armen aan het stuur rondfietsen. Lijkt me een reuze onhandig gevoel.