Er zijn fietsplaatsen op de andere kop geweest, maar deze zijn gesneuveld tijdens de verbouwing. Een van de doelstellingen van de verbouwing was om zoveel mogelijk extra zitplaatsen te creëren. Dit is gedaan door:HFvdS schreef: ↑wo 25 dec, 2019 15:46Heel erg bedankt voor deze tip.Ivo Miesen schreef: bert sitters schreef: ↑
wo 25 dec, 2019 06:24
Bij een koploper is dat lastig, want de slechts een paar fietsplaatsen bevinden zich slechts in een van de koppen van een treinstel. je weet vooraf niet in welke kop. De koplopers rijden vooral naar het noorden en Twente
De kop met de stroomafnemer. Als je daarop let kun je al beginnen met je te verplaatsen op het moment dat de trein binnenrijdt.
Ik vind het nog steeds raar dat bij de verbouwing die gedaan is om de doorloopkoppen dicht te maken een hoop lege ruimte nu onbenut is gelaten. De tunnel naar de doorloopkop onder de machinistencabine is nu afgesloten. Er zouden makkelijk drie fietsen kunnen staan. Bovendien zouden bij deze treinstellen beide kanten fietsplaatsen kunnen hebben.
1)stoelen dichter tegen elkaar aan te plaatsen;
2)inkrimpen van de eerste klas;
3)halvering van de toiletten;
4)keukens uit de treinen slopen;
5)fietsplaatsen op te offeren. (overigens waren daar klapstoeltjes)
Dit heeft geleid tot een toename van het aantal zitplaatsen met 13%.
De afgesloten ruimte zou onveilig zijn, omdat de deuren op de voormalige doorloopkop vervangen zijn door een kunststof plaat. Dit om gewicht uit te sparen.