Carl schreef: ↑za 21 dec, 2019 13:45
Het kan zijn dat ik het anders interpreteer dan het bedoeld was, maar dit komt op mij over alsof je alleen een lullige opmerking over genderneutraliteit hebt willen maken.
.....Misschien is het beter niet nog een nieuw topic te beginnen dat je ook weer niet interesseert.
Nee, mijn bedoeling was niet zozeer het ridiculiseren van 'genderneutraliteit'.
Maar wel het ridiculiseren van de in mijn ogen (extreem) vergezochte momenten en wijzen waarop dit onderwerp soms aangesneden wordt.
Zoals je zelf opmerkt:
topic in "Kletspraat". En "als vette knipoog".
En bovendien de aanleiding: een misinterpretatie van mijn kant, bij een ander topic ("Iets te kort door de bocht" + "Maar nee, ik zat fout"). Zie topicstart.
Een misinterpretatie die uiteraard voor mijn eigen rekening komt. Maar (dus naast mijn niet goed lezen en te voorbarig conclusie trekkend) waarvan de oorsprong wel degelijk ook ligt bij de tegenwoordig in zwang zijnde vergezochte discussiepunten.
Om de kans op misverstanden te verkleinen, had ik voor de zekerheid vermeld dat het wat mij persoonlijk betreft GEEN issue is, de huidige naam. Maar dat neemt niet weg dat anderen daar wel wel degelijk anders over kunnen denken.
Zo heb ik ooit eens een week met een UvA-filosoof doorgebracht, voor wie dit soort (m.i.) vergezochte zaken, werkelijk dagelijkse kost bleek te zijn.
En wat betreft "een nieuw topic te beginnen":
bedoeld voor diegenen die 'Wereld' (milieu- en klimaatproblematiek, vliegtuig als vervoer) aansneden en hier serieus op zouden willen doorgaan, mijn suggestie om hier een apart topic voor te starten. Niet zozeer vanwege off-topic, we zitten nog steeds in de rubriek Kletspraat!, maar omdat zo'n (milieu)onderwerp mogelijk een eigen topic verdient.
(tekstuele fouten hersteld)