Er zijn natuurlijk allemaal voors- en tegens te noemen voor of tegen een apart Fiets-in-Vliegtuig onderwerp.
Feit is wel dat er tegenwoordig (erg) veel gevlogen wordt (ik doe er ook aan mee
), en dat mede daardoor ook veel fietsers met het vliegtuig en fiets op vakantie gaan.
Een onderwerp zou gemaakt kunnen zoals de Landeninfo: Per maatschappij een topic, waar de regels van die maatschappij vermeld staan.
Daaronder positieve ervaringen en negatieve ervaringen van mensen die ermee gevlogen hebben (niet die ooit ergens gehoord hebben dat die en die persoon problemen had met die ene maatschappij... Lastig te controleren, afgaan op de mooie blauwe ogen, we zijn immers een vereniging en geen politie o.i.d.). Objectieve uitleg over het oplossen van de problemen door de maatschappij (na zoveel tijd is er dat en dat beloofd, dat is er gebeurd na zoveel tijd, het heeft zoveel tijd/geld aan brieven/telefoontjes gekost) lijkt me ook noemenswaardig, i.p.v. subjectieve uitleg over bijv. hoe vervelend het was om telkens naar de balie op het vliegveld in Bangkok te moeten met een buikgriep en knallende koppijn in een lawaaiige stad (dat doet er namelijk wellicht niet toe als iemand met die maatschappij van bijv. Amsterdam naar Berlijn vliegt...).
Ik zou geen puntensysteem daaraan verbinden ofzo. Iedereen moet gewoon allereerst kunnen bepalen of hij/zij de regels van de maatschappij accepteert, en zo ja, lezen waarom hij/zij dat inderdaad of juist niet wel of niet zou moeten doen volgens anderen.
Ik spreek me niet uit voor of tegen, maar ik dacht gewoon van : heej, áls het komt zou het zo wel mooi ingevuld zijn.