Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 512 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35599 berichten
Ik heb hier een speciaal fietsboek met alle bergpassen en cols van Europa (alleen de Vršič-pas in Slovenië ontbreekt merkwaardig genoeg), het is dit boek hier. Hij telt 282 pagina's. Wie kent hem wel?

Beklimmingenboek-kl.jpg
Even tussen de bedrijven door en uit mijn hoofd: Timmelsjoch?

Het is een smalle weg met mooi uitzicht, dus dat zou kunnen.

/edit: ja het klopt
https://www.google.nl/maps/@46.8656615, ... 192!8i4096
Zou zomaar kunnen Willem :wink: de volgende is voor jou.
DSC08024s.JPG
Dat was dan geluk hebben.

Ik heb de afgelopen paar maanden nauwelijks serieus gefietst en raak echt in plaatjesnood. Daarom een uit de oude doos. Is snel te raden.

plaatje.jpg
Dettifoss waterval, IJsland?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 08 nov, 2019 12:40
Waarom denk je dat Martin? Of is het een wild guess?
willem.m schreef:
vr 08 nov, 2019 12:43
Ja, het moet wel ondersteund worden met enig bewijs, bijvoorbeeld van Google Streetview / Maps.
Of de Gullfoss?
gerritdevries schreef:
vr 08 nov, 2019 12:56
Of de Gullfoss?
Dat is 'm.
JanH schreef:
vr 08 nov, 2019 12:46
willem.m schreef:
vr 08 nov, 2019 12:43
Ja, het moet wel ondersteund worden met enig bewijs, bijvoorbeeld van Google Streetview / Maps.
Eenvoudig: een ruige noordelijke omgeving dus zoeken op google Afbeeldingen, typ watervallen IJsland en ik vond zo een vergelijkbare foto. Dettifoss is de krachtigste waterval van Europa.... Maar of ik het goed heb weet ik niet. Nu dus niet, Gerrit vond Gullfoss.
Ik kan nu niet bij mijn cloud. Dus even een foto die ik niet zelf heb gemaakt. Waar vandaan is deze foto genomen?

x.jpg
gerritdevries schreef:
vr 08 nov, 2019 13:05
Ik kan nu niet bij mijn cloud. Dus even een foto die ik niet zelf heb gemaakt. Waar vandaan is deze foto genomen?

x.jpg
Vanuit de piramide van Cheops, Caïro?
https://www.google.nl/maps/place/Ca%C3% ... 31.2357116
Helemaal goed. Vanaf de top dan. Genomen door een Duitse tiener die er even op klom.

gerritdevries schreef:
vr 08 nov, 2019 13:33
Helemaal goed. Vanaf de top dan. Genomen door een Duitse tiener die er even op klom.
Ik moet wel even achter mijn oor krabben.... of dit een eigen fietsgerelateerde foto of niet en zomaar uit internet geplukt? :roll:
M'n vrouw is gefascineerd door het oude Egypte met farao's en opgravingen, vandaar dat het een koud kunstje voor mij was om het raadsel op te lossen. Dat gebouwtje in het vierkantje linksonder en gezien de schaduwen zou ik naar het oosten moeten kijken, makkelijk op Google satelliet.

Hier is mijn volgende raadselfoto:

Waar-5.jpg
De Oude Rijn?
vr 08 nov, 2019 13:46
Ik moet wel even achter mijn oor krabben.... of dit een eigen fietsgerelateerde foto of niet en zomaar uit internet geplukt? :roll:
Van internet, had ik erbij gezet. Ik kon niet tijdelijk bij mijn eigen foto's.
gerritdevries schreef:
vr 08 nov, 2019 14:25
De Oude Rijn?
vr 08 nov, 2019 13:46
Van internet, had ik erbij gezet. Ik kon niet tijdelijk bij mijn eigen foto's.
De Oude Rijn is het helaas niet.

Heb je geen externe harddisk waarin je zoveel foto's kunt bewaren?
Goese Sas ?
fietser55 schreef:
vr 08 nov, 2019 14:38
Goese Sas ?
Nee, noordelijker.... en het is een heel bijzondere plek waar mijn fiets precies staat.
Langs de Vecht, ergens bij Vreeland?
De tovenaar schreef:
vr 08 nov, 2019 15:53
Langs de Vecht, ergens bij Vreeland?
Nee, maar ook niet koud.... het gaat om een bijzonder punt.