Even aangepast
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Daar ben ik het dus pertinent niet mee eens dat vroeger betere muziek gemaakt werd
joukon schreef:Daar ben ik het dus pertinent niet mee eens dat vroeger betere muziek gemaakt werd
Dan heb je weinig begrepen van de essentie van klank, ritme en tekst in een muziekstuk.
Zelfs het geroffel van een kleine keukenprinses op haar blikken trommel is gaaf om aan te horen.
Wie die essentie niet kan waarderen is vast met verkeerde been opgestaan
Precies, ik ben van 1981 maar luister ook veel 'oud spul' uit de 70'sBert van Sprang schreef: Volgens mij is al een aangetoond dat mensen de wereld waarin ze leefden toen ze opgroeiden later idealiseren. Ik vind muziek van zeg 1975 ook beter als wat er tegenwoordig wordt gemaakt etcetera.
Is dat niet generatie-afhankelijk? Mijn ouders - uit de jaren 20 - heb ik niet echt vaak kunnen betrappen op het idealiseren van hun tienerjaren.Bert van Sprang schreef: ↑wo 30 okt, 2019 12:21Volgens mij is al een aangetoond dat mensen de wereld waarin ze leefden toen ze opgroeiden later idealiseren.
Wel apart, mijn ouders zijn van '49, vader al 5 jaar geleden overleden, maar die hoorde ik ook niet vaak 'vroeger' verheerlijken; hun ouders hadden allemaal een behoorlijke tik van de oorlog meegekregen, ze voelden zich wat verloren tussen hun ouders en de nieuwe generaties die volop nieuwe vrijheden aan het verwerven waren. Niet iedere nieuwe vrijheid was een zegen, net zoals niet iedere trend door iedereen gewaardeerd werd blijkbaar.Leon schreef: ↑wo 30 okt, 2019 12:41Is dat niet generatie-afhankelijk? Mijn ouders - uit de jaren 20 - heb ik niet echt vaak kunnen betrappen op het idealiseren van hun tienerjaren.Bert van Sprang schreef: ↑wo 30 okt, 2019 12:21Volgens mij is al een aangetoond dat mensen de wereld waarin ze leefden toen ze opgroeiden later idealiseren.
Van mensen geboren rond 1945 kan ik het juist wel begrijpen. Opgegroeid in vrijheid, niet hoeven meewerken aan de wederopbouw, kunnen gaan studeren toen alles kon, met de kont in de boter gevallen in de hippietijd, werk zoeken bestond nog niet, nieuwe huizen kostten weinig en er waren er genoeg, alles ging alleen maar hard vooruit.
Sorry, maar ik zit in de techniek en wij hebben de grootste moeite om aan geschoold personeel te komen, de eisen liggen wel wat hoger als vroeger maar goed, de opleidingen ook.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 01 nov, 2019 00:27Toen ik in 1969 als Wereldfietser ben begonnen, was er amper werkloosheid. Je hoefde eenvoudig bij een bedrijf aankloppen voor een baan. Nu moet men zich door allerlei bureaucratische toestanden wringen om een beetje werk te vinden.
Even een weetje. De ene stikstof is de andere niet.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 01 nov, 2019 00:27Toen ik in 1969 als Wereldfietser ben begonnen, was er amper werkloosheid. Je hoefde eenvoudig bij een bedrijf aankloppen voor een baan. Nu moet men zich door allerlei bureaucratische toestanden wringen om een beetje werk te vinden.
Stikstofproblemen? Nooit van gehoord. De gehele atmosfeer rond de aarde bestaat voor 80 % uit stikstof. Onze uitstoot levert dus een verwaarloosbare bijdrage. In het veengebied kijkt men niet op een turf meer of minder. Er gaat geen week voorbij of die heren daar in Den Haag gaan weer voorschriftenzieke regels bedenken, tot wanhoop van het hard werkende volk. Inderdaad, vroeger konden wij makkelijker achterover leunen.