zijn die nieuwe Alomtions iets?
Komen vandaag of morgen op de markt.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De Continental topcontact winter werden reeds besproken in dit draadje.
Dat gaat tot nu toe idd prima, maar extra grip in de koude maanden kan geen kwaad en ik maak genoeg km's om ze op te slijten voordat ze te oud worden..Shadow schreef: Ook op de oude Almotions kom je de winter wel door lijkt me?
Jaja dus ze maken heel goed spul, maar we kunnen het niet kopen? Wat hebben we er dan aan?math schreef: Ze hebben o.a. een rubbermengsel met uiterst lage rolweerstand ontwikkeld voor eco-records, zie metingen van Wim Schermer (banden niet in de handel).
Ik heb dik 10 jaar lang auto en motorbanden verkocht en gemonteerd, daarna een tijdlang met vliegtuigen en hun banden gewerkt en nu al een tijd bezig met fietsen, ik leer nog altijd bij. Als ik één ding heel zeker weet dan is dat er een heel groot verschil zit tussen auto, motor en fietsbanden. Het gebruik, de prioriteiten en de gebruiker verschillen namelijk enorm!math schreef: Je weet niet waar je over praat. Alsof fietsbanden iets heel anders zijn dan motorbanden en autobanden. Voor de optimale grip en de rolweerstand (die twee eigenschappen zijn voor een deel contrair: zeer lage rolweerstand impliceert weinig grip) is de visco-elasticiteit van het rubbermengsel bepalend. Het gaat om de contacttijd met het wegdek. Een autoband roteert veel sneller dan een fietsband; daarom ligt de zone van maximale hysterese van fietsbanden bij een andere frequentie. Michelin weet precies hoe ze dat moeten trimmen.
Wat een schamper toontje, meneer Leon!
Het zijn radiaalbanden voor eco-competities. Radiaalbanden zijn voor fietsers te instabiel qua bochtgedrag. Daarom verkoopt Michelin ze niet. Maar het geeft wel hun competentie aan.Shadow schreef: Jaja dus ze maken heel goed spul, maar we kunnen het niet kopen? Wat hebben we er dan aan?