door
Shadow » vr 11 okt, 2019 16:00
Ik vrij veel actief in de techniek forums en voel me aangesproken; als je gaat lopen mijmeren over het feit dat er minder gepost wordt over reizen en landen an-sich, dan klopt dat volledig. Dat je dan gaat lopen mokken over dat er hier te veel techniek en materiaal besproken wordt - ben je me kwijt. Iedereen plempt z’n reportages tegenwoordig op insta, z’n eigen blog of Youtube, forums hebben hun waarde daarmee verloren, ik zit op meerdere forums (compleet andere onderwerpen als deze) en sommige zijn sinds de komst van Facebook en Instagram gewoon overleden, van duizenden posts en topics per dag naar bijna 0! Wat dat betreft mag je hier nog van geluk spreken, qua belangstelling en postings is het hier echt niet dood, het loopt wel terug, een en ander zou goed te maken kunnen maken met de manier waarop je hier foto’s moet uploaden / het gemak waarmee dat (niet) gaat en de manier van mo(d)dereren heb ik van de week ook al een pb-tje over gewisseld met een van de mods.
Met het veranderen van de aanloop naar je forum kun je ook je publiek anders benaderen en je forum anders bedrijven, neem een Instragram viewer op in je hoofdpagina b.v. en laat daar de foto’s langskomen die gedeeld worden met de #wereldfietser, creëer je aanloop mee etc.
Samenvatting; het teruglopen van reisverhalen hier op dit forum is niet de schuld van mensen die over techniek praten en elkaar proberen te helpen met uitrusting en fietsen.