Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 485 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36038 berichten
JanH schreef:
do 03 okt, 2019 19:59
Eh, Martin, is de oplossing van Jurr (Pałac Łazienkowski in Warschau) goed?
Ik was even afwezig, hoor! Het is inderdaad het koninklijke zomerpaleis Łazienki Królewskie in het grote Łazienki Park in Warschau, zoals het zo heet op de stadskaart van de stad. Het „Versailles" van Warschau. De foto heb ik in 1981 genomen tijdens mijn fietstocht door het toenmalige Tsjechoslowakije en Polen, ongeveer 1100 km in twee weken. Moeilijke tijden, waar er hongersnood heerste. In de drukke stad Warschau is dit park een heerlijk rustpunt, waar je veel leuke eekhoorns kunt tegenkomen en voeren.
De volgende foto is voor jou, Jurr.
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 okt, 2019 21:06
Dank! Was er nooit geweest, maar met die hints was het wel leuk zoeken.

Deze maar eens proberen:
Screenshot_20191003-222541_Gallery.jpg
Jurr schreef:
do 03 okt, 2019 22:26
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 okt, 2019 21:06
Dank! Was er nooit geweest, maar met die hints was het wel leuk zoeken.

Deze maar eens proberen:

Screenshot_20191003-222541_Gallery.jpg
Helaas niks herkenbaars, alleen is er links in de verte een driehoek-op-zijn-kop voorrangsbord. Dus een kruispunt vlakbij. Boven de tweede paal links van de paarden zie ik achter de bomen iets lichtblauws, maar dat kan ook lucht zijn.
Dacht, misschien fietst iemand hier wel vaker. Wat vanuit Groningen dan weer niet zo logisch zou zijn ;) Maar Nederland dus, zuidelijk Nederland.
Jurr schreef:
vr 04 okt, 2019 07:51
Dacht, misschien fietst iemand hier wel vaker. Wat vanuit Groningen dan weer niet zo logisch zou zijn ;) Maar Nederland dus, zuidelijk Nederland.
Ziet er ook wat "zuidelijk" uit. Verder kan ik er niks mee, behalve mensen die die weg toevallig wel kennen.
Je ziet effectief twee wegen parallel lopen, dus er is waarschijnlijk een of andere grens.
Je ziet effectief twee wegen parallel lopen, dus er is waarschijnlijk een of andere grens, of een kanaaltje dat op de foto niet duidelijk te zien is.
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien dat ik in de lunchpauze ga zoeken, maar dan alleen zodra en mits anderen de plek bijna gevonden hebben en ik efficiënt de zege kan pakken :wink:
Leon schreef:
vr 04 okt, 2019 09:42
Je ziet effectief twee wegen parallel lopen, dus er is waarschijnlijk een of andere grens, of een kanaaltje dat op de foto niet duidelijk te zien is.
Geen grens, maar gewoon Brabant :)
Jurr zal wel het beste weten waar deze foto is gemaakt.
Maar deze wegmarkering wordt niet genoemd in de Handleiding voor de uitvoering van wegmarkeringen.
Hij wordt wel genoemd in de Signalisation routière horizontale en France.

https://www.publicspaceinfo.nl/media/up ... 7_0001.pdf
https://fr.wikipedia.org/wiki/Signalisa ... _en_France
spoorzoeker schreef:
vr 04 okt, 2019 10:02

Maar deze wegmarkering wordt niet genoemd in de Handleiding voor de uitvoering van wegmarkeringen.
Hij wordt wel genoemd in de Signalisation routière horizontale en France.
Het is een fietspad. Mag het dan wel? :)
Lijkt een fietspad op een dijk.
Jurr schreef:
vr 04 okt, 2019 09:52
Geen grens, maar gewoon Brabant :)
Jurr schreef:
vr 04 okt, 2019 10:58
[Het is een fietspad. Mag het dan wel? :)
Dan zal het wel een "snelfietsroute" (gezien de breedte met midden-markering) in Brabant zijn. Zal dat als startpunt voor mijn zoekacties gebruiken.
Gelet op de stand van de zon zou het dan moeten zijn tussen Best en St Michielsgestel
Maar op dat trajekt zijn alle brede wegen voorzien van een bermsuggestie markering.
Achter de paarden zie ik nog een weggetje, die bij het kleine bouwmarkt-achtige schuurtje een scherpe bocht maakt. Loopt misschien dood bij iets wat op een betonnen muur daarachter lijkt. Moet zoiets van boven op Google satelliet te herkennen zijn.
spoorzoeker schreef:
vr 04 okt, 2019 14:12
Gelet op de stand van de zon zou het dan moeten zijn tussen Best en St Michielsgestel
Het is niet ten oosten van Tilburg en niet ten westen van Breda.

Overigens is de foto zo'n 5 jaar geleden gemaakt.
Is het ergens op het Bels Lijntje? Niet dat ik op Google de plek gevonden heb, maar de rechte baan, de recalcitrante middenstrepen en de weinig verfijnde afrastering doen wat uithoekachtig aan.
Nee, noordelijker (:

Ben overigens niet heel veel online dit weekend:

viewtopic.php?f=9&t=33519
Misschien een voormalige spoorlijn in Brabant? Dat verklaart waarom het fietspad is hoger is dan de omliggende grond. Dit hier is een voorbeeld: https://nos.nl/artikel/2107895-een-verd ... lisch.html
'Ergens' langs de LF13? (En dan tussen Breda en Tilburg kennelijk)