Heel erg benieuwd naar de lichtgewicht en of klein volume paklijstjes van mensen die bikepacking stijl op een lange wereldreis zijn geweest door meerdere extreme klimaten. We hebben al ervaring met een soortgelijke wereldreis en dito lichtgewicht baggage in vier standaard Ortlieb tassen. Maar ik zie bikepackers die langere reizen maken onder extreme omstandigheden in afgelegen gebieden. Hoe doen ze dat toch? Hoe blijven ze warm, droog en nemen, ook nog water en eten voor meerdere dagen meer? Dat zijn tips waarop ik mijn iets traditionele setup voor een lange reis ook door onherbergzame gebieden kan aanpassen qua gewicht en/of volume. Immers jezelf warm en droog houden + voeding en water voor een aantal dagen betreft het grootste aandeel van de inhoud van de bepakking voor een wereldreis weet ik uit ervaring. Op een vorige wereldreis door regio's van 50 to -15 graden, had ik slechts vier traditionele ortlieb tassen bij me met ik schat een 23-25 kilo aan bagage. Daar zat ook een stoeltje, computer, camera, 2 TB dataopslag, waterfilter en zonnepaneel bij. Enkel als ik eten en water voor meerdere dagen nodig had werd ook de achterdrager gebruikt.
Erg benieuwd naar andere voorbeelden van paklijstjes voor een wereldreis door meerdere klimaten waarbij ook stukken zitten waarin je geheel zelfvoorzienend moet zijn! Ook omdat we een aantal zaken nu moeten vervangen wegens slijtage zoals als een slaapzak.
Wie o wie deelt zijn paklijst hier? Alvast bedankt!
Erg benieuwd naar andere voorbeelden van paklijstjes voor een wereldreis door meerdere klimaten waarbij ook stukken zitten waarin je geheel zelfvoorzienend moet zijn! Ook omdat we een aantal zaken nu moeten vervangen wegens slijtage zoals als een slaapzak.
Wie o wie deelt zijn paklijst hier? Alvast bedankt!