door
Leon » do 07 mar, 2019 14:51
Ook een idee voor aan het stuur is een tweedcehands tas.
Het maffe van alle keuze in stuurtassen is dat ik deze week op marktplaats voor 24 euro toch maar weer een aloude Agu Quorum 520 KF op de kop heb getikt, een zwarte. De levering omvatte de tas inclcusief beugel en draagriem, verzendkosten en een klikfixhouder. Het wordt sinds 1992 mijn vierde tas van dit type.
Voordelen: er kan veel in, de inhoud is afgeveerd via de beugel, hij is MTB-proof gebleken, hij gaat gemakkelijk open en dicht en dat kan met één hand. Dat laatste vind ik zo belangrijk dat ik eens een Ortliebstuurtas na een paar weken toch maar weer doorverkocht heb. Ik kon er tijdens het fietsen niets indoen of uithalen
Nadelen: hij is niet echt waterdicht en het ingebouwde regenhoesje is dat ook maar tijdelijk en hij is groot en niet licht. Uiteindelijk gaan ze bij mij stuk omdat ik ze zo vreselijk vaak ergens niet zachtzinnig genoeg heb neergezet dat de hoeken finaal doorgesleten zijn. Bij mijn huidige versie heb ik dat opgelost door de hoeken met tweeconponentenlijm in te smeren, wat in combinaitie met het cordura materiaal een erg sterk composiet oplevert. Op de rand van de bodem, die doorgesleten was omdat hij een tijd tegen de bagagedrager schuurde heb ik een paar jaar geleden een stuk van een spanriempje geplakt. Die rand is nu bomproof.
De z.g.a.n. tweedehands wacht geduldig op zolder.
Plaatje van Amaz0n: