Omdat hier vaker door meerdere personen in het verleden geroepen is dat E- Biker luieriken zijn, ...
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/e ... gle.com%2F
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/e ... gle.com%2F
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wat is conditie? Een bepaalde geestelijke en lichamelijke fitheid. Of voor sporters de geestelijk of lichamelijke voorwaarden voor een (sport)prestatie.
Oké, op dit wereldfietsforum word de e-bike dus nog steeds niet erkend als vakantiefiets.
Ja, moe worden op een e-bike kan niet ...Wim schreef: Ik ben nog op de terugweg van een weekend fietskamperen. Het was mooi en het is lekker om moe te zijn.
Behalve bejaarden op e bikes heb ik ook nogal wat veertigers op e bikes gezien. Niet zelden met een tamelijk hoge bmi.
Ze zijn dus niet lui want ze fietsen nog.Bert van Sprang schreef: ...3. Grote restgroep, die nu weliswaar de auto laat staan, maar afstanden tot zeg 5 km met de E-bike doet wat ook makkelijk met de gewone fiets zou kunnen.
Deze laatste, grote groep is liever lui dan moe.
Zelf ga ik (baan met voornamelijk computeren en vergaderen) op fietsvakantie om mentaal te ontspannen en me fysiek in te spannen. Voor mij op fietsvakantie dus een fiets en geen ebike. Zodra ik door ouderdom, ziekte, een fysieke beperking of als alternatief voor een auto bij lange ww-afstanden een ebike nodig heb, dan zal ik deze misschien gaan kopen. Maar niet zolang ik gezond ben resp. met de trein naar mijn werk kan.Ed kettingvet schreef: ↑ma 16 sep, 2019 00:55...
Tja, moe worden op een e-bike kan niet ...
Trouwens, Zelf ga ik op fietsvakantie om te ontspannen, niet om een inspanning / prestatie te leveren.
...
De stelling is: E-biker lui. Nee. Kunnen de meeste E-bikers de keuze maken tussen een fiets met en zonder ondersteuning. Ja. Dat vele fietsers met een niet zichtbaar medisch probleem toch kunnen doen en laten wat ze willen op een E-bike ben ik met je eens. Ideaal.
Dat is best een zorgelijke ontwikkeling...PietV schreef: ↑ma 16 sep, 2019 07:38De verkoopsuccessen van de E-bike is niet meer te stuiten. Zo’n 40 procent van het totaal aantal verkochte fietsen was is 2018 elektrisch, tegenover 34 procent normale stadsfietsen.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/01/e- ... s-a3817134
Ik ben dan juist weer benieuwd wat er over een jaar of tien gebeurt als al die e-bikes op de tweedehandsmarkt komen. Worden die stilletjes afgevoerd? Worden we bedolven onder tweedehandsaanbiedingen? Komen er massa's vervangingsaccu's op de markt? Worden kapotte e-bikes gerepareerd? Zijn daar onderdelen voor te krijgen of worden we door de fabrikanten ge**** omdat er geen onderdelen te krijgen zijn. Zijn er onderdelen te krijgen of zijn er zoveel standaarden in onderdelen dat dit nauwelijks kan? Gaan mensen op dit forum tips vragen en geven over specifieke e-bikereparaties?
Zorgelijk in die zin dat het fietswegennet nog helemaal niet geschikt/klaar is voor deze vorm van fietsen, voor de rest is er niks zorgelijk aan, integendeel.Edwin* schreef: ↑ma 16 sep, 2019 08:17Dat is best een zorgelijke ontwikkeling...PietV schreef: ↑ma 16 sep, 2019 07:38De verkoopsuccessen van de E-bike is niet meer te stuiten. Zo’n 40 procent van het totaal aantal verkochte fietsen was is 2018 elektrisch, tegenover 34 procent normale stadsfietsen.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/01/e- ... s-a3817134