Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Heb ik ook al aan gedacht, ik heb het e-mail adres van Arlanda Express. Zoals ik al zei, ik ben nog in het prille stadium. Mijn fiets MOET hoe dan ook terug naar Sunnemo._Peter_ schreef: ↑wo 28 aug, 2019 16:48Neem dan ook even contact op met Arlanda express, het lijkt er op dat je fiets mee mag, maar wel met stuur gedraaid zodat het liggend vervoerd kan worden, dat laatste vindt ik dan weer raar, zo neemt de fiets meer ruimte in dan nodig, nog even afgezien van al die medereizigers die er wat op zetten.
Welke treinen? Foto's? De SJ wil daar niet aan beginnen volgens hun website. Ik ga misschien twee nachten op een vandrarhem verblijven en in Stockholm rondkijken/fietsen. Want ik heb Sveriges huvudstaden nog nooit gezien!
Die Arlanda Express waarschijnlijk die vanuit het centrum bijna non-stop naar het vliegveld rijdt. Zie ook https://www.arlandaexpress.com/travelconditions.aspx (en ik had het fout van het neerleggen van de fiets in de trein, enkel het stuur draaien zodat er meer in de trein kunnen.)Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 28 aug, 2019 17:15Welke treinen? Foto's? De SJ wil daar niet aan beginnen volgens hun website. Ik ga misschien twee nachten op een vandrarhem verblijven en in Stockholm rondkijken/fietsen. Want ik heb Sveriges huvudstaden nog nooit gezien!
Zoals Bert Sitters een tijdje geleden al heeft aangegeven, doet de nationale spoorwegmaatschappij SJ (Statens Järnvägar) erg moeilijk over het meenemen van fietsen in verhouding tot overige Europese landen._Peter_ schreef: ↑wo 28 aug, 2019 22:22Martin, Zweeds lezen lukt wel, snappen wat er staat alleen maar matig . Ik heb geen ervaring met de treinen in Zweden zelf maar als je in google maps aangeeft dat je met de trein van Ardanta naar het centrum wil zie je welke vervoerders er tot je beschikking staan, dan kom je dus bij die geel-witte vervoerder uit.
Martin, ik kom wel vaker op Arlanda voor m'n werk, en neem dan meestal de 'normale' lijn richting Stockholm centraal. Is dat zo'n SJ lijn waar geen fietsen in mee mogen?Martin E. van Doornik schreef: ↑do 29 aug, 2019 09:33Zoals Bert Sitters een tijdje geleden al heeft aangegeven, doet de nationale spoorwegmaatschappij SJ (Statens Järnvägar) erg moeilijk over het meenemen van fietsen in verhouding tot overige Europese landen.
Ik heb geen idee of de verbinding tussen Arlanda Airport en Stockholm-centrum door zowel SJ als door de Arlanda Express wordt verzorgd, en dan nog naast de diverse busdiensten en taxi's. Maar als ik de Google Maps goed bekijk, loopt de spoorlijn onder de luchthaven door naar Uppsala, dan heeft de SJ zeer zeker daar dienst en dus 'fietsloos'. Ik heb al besloten: ik pak de Arlanda Express. Op hoop van zegen en op 3 oktober, vroem vanaf Schiphol!captain_fabulous schreef: ↑do 29 aug, 2019 13:07Martin, ik kom wel vaker op Arlanda voor m'n werk, en neem dan meestal de 'normale' lijn richting Stockholm centraal. Is dat zo'n SJ lijn waar geen fietsen in mee mogen?
Kan niet, SAS heb ik ook gekeken en nóg duurder. 70 euro voor KLM en 115 euro voor SAS en behalve m'n fiets moet ik ook nog ruimbagage hebben (fietstassen met gereedschap, kleren etc.). Niks door iemand anders laten vervoeren, ik heb m'n fiets gelijk bij aankomst nog altijd nodig (zoals boodschappen doen, winkel is 1 km verderop)._Peter_ schreef: ↑vr 30 aug, 2019 00:15Er zijn er hier waarschijnlijk met meer ervaring in het boeken van een ticket dan ik maar niet alleen KLM vliegt op Stockholm, SAS en Norwegian ook en die zijn denk ik goedkoper. Verder heb ik geen idee van je budget, of een prijs die je voor jezelf nog kan rechtvaardigen. Fietsen kan natuurlijk altijd nog, en wat je ook nog kan doen is vragen aan een transportbedrijf (als ze dat tegenwoordig nog doen tenminste) of je mee mag op een ritje. Bloemen uit Aalsmeer bijvoorbeeld worden zag ik elke week naar Zweden gebracht. (een rit van 17 uur) Ik deed het met boot in 5 dagen.
En mijn tent weegt leeg 11 kilo! Not done. Ik ben een echte jeugdherbergliefhebber, zoveel mogelijk stempels op mijn trekkerskaart. Het zijn er nu al meer dan 300.Frans & Dieuwertje schreef: ↑vr 30 aug, 2019 08:15Als geld dan zo'n issue is..is ga je toch gewoon niet Martin? En kamperen is goedkoper dan de jeugdherberg.