Ik lees vele halleluya verhalen, dat het in 2020 mogelijk is om voor maar enkele euro’s in de maand een lease fiets te nemen. De prive bijtelling wordt voor een lease fiets 7 %
https://www.rtlz.nl/life/personal-finan ... -1-januari
Het is natuurlijk prima om de mensen uit de auto te krijgen. Gezonder. Minder files. etc etc
Toch even gekeken naar mijn persoonlijke situatie. Ik fiets dagelijks naar mijn werk en ontvang daarvoor een woonwerkvergoeding van € 80 in de maand = € 960 per jaar.
Helaas is het bij mijn werkgever niet meer mogelijk om een fiets uit de WKR regeling aan te schaffen , maar dat het wel mogelijk wordt om een fiets in 2020 te leasen via de nieuwe regeling.
Er vanuit gaande dat een lease contact 3 jaar duurt, zou ik de woonwerkvergoeding van € 2880 zoals die nu is in de huidige situatie, niet meer ontvangen
Met ander woorden. Kies ik voor een leasefiets van 1000 euro, dan ben ik een dief van eigen portemenee. En kan ik dus beter de fiets zelf financieren.
Het is dus ( voor mij ) alleen financieel aantrekkelijk om een dure leasefiets te nemen van € 2880 of meer en dan heb ik ook nog te maken met een bijtelling. Het enige voordeel is daarbij, dat ik de dure fiets hiermee gespreid betaal.
Ik beprijp dat de regeling is vereenvoudigd om de bijtelling gemakkkelijker te maken en hiermee de leaseauto-berijder vanuit de auto op een leasefiets te krijgen ( of een combinatie van beide )
Zie ik iets over het hoofd ? Waardoor het wel beter is om in mijn situatie een fiets te leasen ?
( zoekend naar nieuwe woon-werk fiets , geen ebike )
https://www.rtlz.nl/life/personal-finan ... -1-januari
Het is natuurlijk prima om de mensen uit de auto te krijgen. Gezonder. Minder files. etc etc
Toch even gekeken naar mijn persoonlijke situatie. Ik fiets dagelijks naar mijn werk en ontvang daarvoor een woonwerkvergoeding van € 80 in de maand = € 960 per jaar.
Helaas is het bij mijn werkgever niet meer mogelijk om een fiets uit de WKR regeling aan te schaffen , maar dat het wel mogelijk wordt om een fiets in 2020 te leasen via de nieuwe regeling.
Er vanuit gaande dat een lease contact 3 jaar duurt, zou ik de woonwerkvergoeding van € 2880 zoals die nu is in de huidige situatie, niet meer ontvangen
Met ander woorden. Kies ik voor een leasefiets van 1000 euro, dan ben ik een dief van eigen portemenee. En kan ik dus beter de fiets zelf financieren.
Het is dus ( voor mij ) alleen financieel aantrekkelijk om een dure leasefiets te nemen van € 2880 of meer en dan heb ik ook nog te maken met een bijtelling. Het enige voordeel is daarbij, dat ik de dure fiets hiermee gespreid betaal.
Ik beprijp dat de regeling is vereenvoudigd om de bijtelling gemakkkelijker te maken en hiermee de leaseauto-berijder vanuit de auto op een leasefiets te krijgen ( of een combinatie van beide )
Zie ik iets over het hoofd ? Waardoor het wel beter is om in mijn situatie een fiets te leasen ?
( zoekend naar nieuwe woon-werk fiets , geen ebike )