door
Leon » do 15 aug, 2019 16:21
Gazelle33 schreef: ↑do 15 aug, 2019 16:01
Idworx was een ontdekking, had 'k nog niet mee gereden. Alleen het prijskaartje... Ik zie soms Idworxen online 2dehands passeren (met nog steeds een stevig prijskaartje) is het een aanrader om zo'n fiets wel/ niet 2dehands te kopen, en waar moet je op letten? Ik neem aan dat- ook al zijn die fietsen gebouwd op duurzaamheid- een aantal onderdelen toch afzien.
Je moet letten op alle zaken waarop je moet letten bij het kopen van een willekeurige eenvoudige fiets plus op de best high tech zaken van een fiets in het duurdere segment.
Dat valt dus niet heel erg mee.
Of je vertrouwt op de blauwe ogen van de verkoper of op de goede naam van Idworx.
Dat laatste kun je doen als de fiets wegens omstandigheden inderdaad nauwelijks buiten is geweest.
Denken dat een duurdere fiets goedkoper in onderhoud is en blijft omdat het betere onderdelen zijn zou ik niet doen, dus een duurdere fiets die goed gebruikt is en die een "beetje" ondrrhoud nodig heeft zou ik alleen doen als ik dat onderhoud en de kosten daarvan goed kon inschatten. Dat kan ik overigens niet.