Voor je uit kijken en bij bochten door de bocht kijken, naar wat er aankomt. Zoveel als mogelijk tegen de as van de weg aanfietsen, zodat inhalers zich 2 keer bedenken.
Verder ligt de snelheid die je haalt ook aan het dalingspercentage van de helling en je gewicht, dat is allemaal uit te rekenen. Net als de afstand die nodig is om bij een bepaalde snelheid in een afdaling tot stilstand te komen, en die is anders (veel hoger) dan op een vlakke weg.
Als je je niet prettig voelt bij een bepaalde snelheid ga dan gewoon langzamer fietsen zodat je ook nog van de omgeving kan genieten.
Verder ligt de snelheid die je haalt ook aan het dalingspercentage van de helling en je gewicht, dat is allemaal uit te rekenen. Net als de afstand die nodig is om bij een bepaalde snelheid in een afdaling tot stilstand te komen, en die is anders (veel hoger) dan op een vlakke weg.
Als je je niet prettig voelt bij een bepaalde snelheid ga dan gewoon langzamer fietsen zodat je ook nog van de omgeving kan genieten.