door
123456 » vr 02 aug, 2019 23:53
Ik las na de recente negatieve ervaringen op dit forum met Flixbus nog even wat reviews op Trustpilot:
https://www.trustpilot.com/review/flixbus.com. Op basis van de reacties lijkt het een loterij of het goed of juist heel slecht bevalt. Nou vermoed ik dat mensen met negatieve ervaringen eerder een review schrijven, terwijl ik op basis van de schrijfstijl van sommige teksten Flixbus ervan verdenk stiekem zelf superpositieve reviews te delen. Het is dus moeilijk om er kaas van te maken. Wat ik er (naast mijn eigen ervaring, n=1) van maak is dat het waarschijnlijk vaak goed gaat, maar dat de kans dat je een onvriendelijke/oncoöperatieve chauffeur tegenkomt reëel is (wat wil je ook: zo goedkoop mogelijk reizen en dan verwachten dat je superservice krijgt?). Ook lijkt communicatie en met name klachtenafhandeling geen sterk punt van Flixbus. Het bedrijf is erg op expansie gericht en lijkt minder oog te hebben voor kwaliteit van dienstverlening. Ze kunnen het maken dankzij concurrerende prijzen en routes.
Nou lijkt dit wel een klaagzang, maar zo bedoel ik het niet. We willen als consument zo min mogelijk betalen, en zijn dan verbaasd als de verwachting op basis van een gelikte website niet altijd uitkomt. Zoals in dit draadje al vaker gemeld, kom je met een assertieve en flexibele instelling een heel eind. En dankzij dit topic en websites als Trustpilot weet je beter wat je kunt verwachten. Daar kan je je op instellen, bijvoorbeeld door alleen op de 'heenreis' naar de start van de fietsvakantie met de Flixbus te gaan. Of door wat eerder klaar te staan zodat je op tijd bent voor de te vroeg vertrekkende bus. Of door de fiets compact te verpakken als je niet 100% zeker weet of er een rek achterop zit.
Flixbus is dus eigenlijk Flexbus.
Een beetje avontuur op reis is geen ramp, zoals eerder gemeld. Het is m.i. een eerstewereldprobleem dat we in ons eerstewereldland niet goed kunnen omgaan met een derdewereldservice.
Blijf vooral ervaringen delen, via dit topic en op reviewsites zoals Trustpilot en Tripadvisor!