Weet iemand waar het aan kan liggen dat een Gates belt (riemaandrijving) piept? Het is nu wel een Kalkhoff Endeavour impulse (S-pedelec) maar het probleem stelt zich ook (zelfs harder) als ik enkel trap zonder ondersteuning.
De symptomen:
- Het piept met exact dezelfde frequentie als de trapas.
- In het begin begon het geluid pas na ~15km eerst zacht daarna harder
- Nu is het bijna vanaf het begin direct hoorbaar en ook sneller harder.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het voorste tandwiel niet goed is uitgelijnd met het achterste tandwiel. Of misschien niet de juiste spanning?
De fiets is een dikke maand oud en net geen 2000km erop dus ik ga er zelf afblijven maar het probleem is dat hij al enkele malen binnen is geweest en de fietsenmaker er voorlopig niet in is geslaagd om het te herstellen.
Vandaar dus mijn vraag hier. Er zullen hier ongetwijfeld fietsers zijn met een Gates Belt en misschien fietsers die vergelijkbare problemen hebben gehad.
De symptomen:
- Het piept met exact dezelfde frequentie als de trapas.
- In het begin begon het geluid pas na ~15km eerst zacht daarna harder
- Nu is het bijna vanaf het begin direct hoorbaar en ook sneller harder.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het voorste tandwiel niet goed is uitgelijnd met het achterste tandwiel. Of misschien niet de juiste spanning?
De fiets is een dikke maand oud en net geen 2000km erop dus ik ga er zelf afblijven maar het probleem is dat hij al enkele malen binnen is geweest en de fietsenmaker er voorlopig niet in is geslaagd om het te herstellen.
Vandaar dus mijn vraag hier. Er zullen hier ongetwijfeld fietsers zijn met een Gates Belt en misschien fietsers die vergelijkbare problemen hebben gehad.