fiets-ster schreef:Hoi Koenie,
Fiets jij het tegenover gestelde van mij langs de Mekong dan kom ik je misschien wel tegen, zou leuk zijn!
Hoi Chanouk,
neen, ik fiets ook die kant op. Ben nog steeds in Chiang Khan en het is een leuke plaats. Dus blijf ik nog even, of fiets ik morgen door ..... de ochtendstond zal raad brengen. Ik moet wel ten laatste 24 december het land uit.
Richting Sukhothai is een goede keuze, vond ik een leuk stadje en de tempels zijn de moeite (Overweeg openbaar vervoer tss Pitshanoulouk en Sukhothai). Noordwaarts richting Si Satchanalai kan je over een klein leuk weggetje rijden.
BELANGRIJK: In Chiang Mai is een groot internationaal bloemenfestival of zoiets aan de gang (tot eind januari), en ik hoorde zowel in Nong Khai als hier in Chiang Khan dat er grote problemen zijn met accomodatie daar. In zoverre dat op piekmomenten mensen ondergebracht werden in hospitals. Boek dus je overnachting daar ruim op voorhand, en vermijd aankomst in de stad op vrij- of zaterdag, de Thais trekken er in 't weekend ook graag op uit.
Bert, haha, ik zit in die Pattayabunker ja, het blijft de mooiste accomodatie van het stadje, en een middagje op dat terras is echt zalig. Links met Pattaya, als ze er zijn, zijn echt niet zichtbaar. Bovendien is denk ik elk guesthouse, m.u.v. Kong Khon gemanaged door een farang met Thaise vrouw, dus ... (hoewel ik hiermee zeker niet beweer dat dat dan allemaal Pattaya-toestanden zij he !)
Indien ik morgen nog blijf plan ik trouwens te verhuizen naar Kong Khon, zeker niet vanwege ontevreden bij Sam's Guesthouse (clean en heel mooi), maar budgetaire overwegingen, en de wel heel goede keuken bij Kong Khon.
Bert, alvast een prettige terugreis en tot een volgende ontmoeting hier in zo-Azie !
Chanouk, welkom in Thailand !
groetjes,
koen