door
Leon » do 04 jul, 2019 11:21
Slecht gelezen concludeer je dus dat het werkt. Dat vind ik wel verbazingwekkend. Onverstandig ook. De GGD-arts' gebruikt dan ook de woorden Geen Goed Idee in zijn eerste zin.
Maar je kunt inderdaad ook afgaan op een website van een pasr in de VS dat overal alles van weet en by the way boeken en stukjes tekst wil verkopen aan mensen die gezondheidsproblemen hebben.
Edit, na een aardige fietstocht door Belgisch Midden-Limburg, in de driehoek Genk-Bree-Dilsen:
Zo'n beetje elke eik die ik bekeken heb had op de stam een nest eikenprocessierupsen, ik heb er af en toe wat bekeken en zeker 50 nesten gezien; de rups is daar dus zo'n beetje alomtegenwoordig. Eén keer ben ik ietwat spontaan in het gras gaan staan om iets te eten en zag daarna pas een nest. Ik heb mijn enkels waarmee ik het gras geraakt had maar even afgespoeld. Opvallend weinig fietsers daar gezien. Rupsenprocessies trouwens ook niet.
Ik kan iedereen aanraden goed op te letten en in de buurt van eiken in ieder geval niet van de weg het gras in te lopen of beter nog door te fietsen. Met een boog om alle eiken heenfietsen kan daar niet, er zijn er te veel.
Op nos.nl lees ik nu dat het ministerie een website heeft geopend met antwoorden op veelgestelde vragen. De de fõhnmethode wordt op de volgende pagina afgeraden:
https://processierups.nu/veelgestelde-v ... dklachten/