Na jarenlang gebruik van de Exped down mat 7 waar er allereerst twee poreus waren en tegen garantie vervangen werden. Daarna twee lamineerden die helaas geen garantie meer hadden. En toen ging er geloof ik nog een net buiten garantie kapot, besloot ik om de Sea to Summit Comfort Plus Insulated te kopen. Heerlijk liggen maar helaas nu weer kapot, en we zoeken nog naar een lek. Zo wordt slapen wel erg duur! De matrassen op onze bedden waren al bij al goedkoper dan al deze matten bij elkaar. Baal ervan als ik nu weer twee nieuwe moet kopen, vooral omdat we ze enkel in de tent gebruiken met een extra grondzeil en nog een anti kraak doek eronder. Voorzichtig dus. Het rare is dat tijdens een wereldreis van 13 maanden met vrijwel dagelijks gebruik we geen problemen hadden met de laatste expeds. Pas bij thuiskomst delamineerde ze. Toeval of zijn ze nu toch sterker?
We zijn heel erg aan het twijfelen of we niet zo'n zigzag geel matje wat als een harmonica opvouwt (merk en naam?) zullen kopen. Maar goed is dat comfortabel en niet te groot.
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe versies van de expeds en met de sea to summit's of wellicht een robuster merk? Welke mat heeft en een goed comfort en een lange levensduur?
We zijn heel erg aan het twijfelen of we niet zo'n zigzag geel matje wat als een harmonica opvouwt (merk en naam?) zullen kopen. Maar goed is dat comfortabel en niet te groot.
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe versies van de expeds en met de sea to summit's of wellicht een robuster merk? Welke mat heeft en een goed comfort en een lange levensduur?