Is dat niet iets uit de tijd dat je een boek over Digitale fotografie gelezen wilde hebben als je een Digitale camera gekocht had om Digitale foto's te maken ?bdr schreef:2MB is de standaard maximale upload-grootte van PHP.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De software zou gewoon moeten kijken naar de daadwerkelijke width/height van de foto en niet een statische property in de exif data, daar kan van alles in staan, en is in principe ook alleen vrijblijvende informatie. Ik gebruik imagemagick om de afbeeldingen te verkleinen, al jaren. Nog nooit problemen gehad met andere sites/software. Ik betwijfel zelfs of het gewenst is dat een herschaalbewerking zich zou moeten bemoeien met de exif properties..._Peter_ schreef: ↑zo 07 jan, 2018 14:48Bastiaan, als je die informatie dus weg zou halen zou je dus ook een te groot (qua afmetingen dan) plaatje kunnen uploaden, zolang het maar binnen de maximale bestandsgrootte blijft. Het lijkt me dat er ergens een controle plaats moet vinden, en als dat op de EXIF-data is dan kun je ook stellen dat het pakket waarmee je de foto hebt verkleint zijn werk niet goed doet.
Dat is als je een foto op een andere website zoals tinypic, zoals jij wel doet, embed op dit forum. Het uploaden van een foto naar de wf website werkt anders.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 31 mei, 2019 11:34Ik krijg vaak een melding van WF dat de geplaatste foto's niet groter mogen zijn dan 800 pixels breed of hoog.
Ingewikkeld gedoe....Leon schreef: ↑vr 31 mei, 2019 11:45Dat is als je een foto op een andere website zoals tinypic, zoals jij wel doet, embed op dit forum. Het uploaden van een foto naar de wf website werkt anders.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 31 mei, 2019 11:34Ik krijg vaak een melding van WF dat de geplaatste foto's niet groter mogen zijn dan 800 pixels breed of hoog.
Nee Martin. De WF-site is sinds de laatste grote upgrade enorm verbeterd. Foto's uploaden is een fluitje van een cent. En als je het dan toch liever op de moeilijke manier wil doen, door te embedden, dan kun je aan het einde van de foto-url "w=800" zetten.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 31 mei, 2019 14:12Ingewikkeld gedoe....Leon schreef: ↑vr 31 mei, 2019 11:45Dat is als je een foto op een andere website zoals tinypic, zoals jij wel doet, embed op dit forum. Het uploaden van een foto naar de wf website werkt anders.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 31 mei, 2019 11:34Ik krijg vaak een melding van WF dat de geplaatste foto's niet groter mogen zijn dan 800 pixels breed of hoog.
Ik weet niet eens wat embedden is....willem.m schreef: ↑vr 31 mei, 2019 14:16Nee Martin. De WF-site is sinds de laatste grote upgrade enorm verbeterd. Foto's uploaden is een fluitje van een cent. En als je het dan toch liever op de moeilijke manier wil doen, door te embedden, dan kun je aan het einde van de foto-url "w=800" zetten.
Dat is hoe jij een foto op dit forum zet. Dat is een heel goede manier en ik doe het ook altijd zo.