De tovenaar schreef: ↑di 14 mei, 2019 10:09
JanH schreef: ↑ma 13 mei, 2019 22:48
Heb je nu een foto gekozen van een willekeurige steen waar jezelf wat in hebt gekrast?
Dat zou een historisch dieptepunt zijn in dit topic!
Ik moet de Tovernaar gelijk geven: Dat zou een ongekend dieptepunt zijn !
Maar ... het is geen dieptepunt, het betreft een "top".
De foto is niet van een "willekeurige" steen, het was een steen met een "inkrassing".
De historie van de "inkrassing" ken ik niet, maar ik was het niet -- ik vermoed dat deze graffiti wellicht al meer dan een eeuw oud is.
Je kan foto's van deze steen op het internet terug vinden, foto's van die inkrassing (maar zonder diepgravende verklaringen, anders dan dat de naam van de plek duidelijk gelinkt is aan de afbeelding, en dat die naam zelf weer het gevolg is van een verbastering van het lokale patois).
Er is ook nog een ander (onbedoeld linkje) naar de afbeelding, maar daar moet je maar niet induiken.
En dan die "geologie". Ik ben ook geen geologische hoogvlieger, maar de foto toont een "willekeurige steen", dwz een autochtone steen, een steen die past bij wat je in een wijde omgeving tegenkomt.
De "willekeurige steen" ziet er in mijn ogen uit als een nogal grof blok versleten beton .... en als je zulke steen tegenkomt dan zegt mijn geologie voor dummy's: Dat noemen we in Nederland "Bontzandsteen".
Ik weet het, men zoek het liever in het plaatje ... maar de hierbij gegeven hints zitten
in het plaatje, je moet ze willen zien dat wel, maar dat geldt voor heel veel plaatjes.
Groeten BSM