Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NL-bordje versus achterlicht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

NL-bordje versus achterlicht

Ik zie nooit fietsers met typische auto-opleukers als dobbelstenen en het visje...
willem.m schreef:
ma 06 mei, 2019 11:40
Ik zie nooit fietsers met typische auto-opleukers als dobbelstenen en het visje...
Of van die stomme hondjes met ja-knikkende kop of een wc-rol verstopt in een hoedje op de hoedenplank....
Het visje verwijst naar bestuurders met een kerkelijke achtergrond. Wel respect.
willem.m schreef:
Handig die ellende aan een spiegel...

Door gewenning aan die bewegende objecten in het gezichtsveld kan het wel eens die fractie van een seconde schelen waarop je een medeweggebruiker later ziet...
wuppie.jpg
Fiets-Wup
wuppie.jpg (71.81 KiB) 2280 keer bekeken
Deze wuppie heeft anders toch al zeker 20.00 km onder zich door voelen rollen ..
arnob schreef:
ma 06 mei, 2019 12:20
wuppie.jpg

Deze wuppie heeft anders toch al zeker 20.00 km onder zich door voelen rollen ..
En dit dan? Afgelopen nazomer 2018 op de Harskamperdennen gefotografeerd....
(niet mijn fiets)

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 12:48
arnob schreef:
ma 06 mei, 2019 12:20
wuppie.jpg

En dit dan? Afgelopen nazomer 2018 op de Harskamperdennen gefotografeerd....
(niet mijn fiets)
[Cactus in een potje in een bidonhouder]
Mijn wederhelft krijgt van mij altijd bloemen, bloemen die ik dan op/aan de voorbagagedrager bind ... bloemen die ik vind op de (afval)hoek van de begraafplaats .... een typisch voorbeeld van recycling.

Groeten BSM

PS   Die auto-opleukers aan de spiegel zijn echt een crime. Als chauffeur van vele 100den kilo's oud ijzer moet ieder veranderlijk object in je blikveld aandacht krijgen - dus moeten er geen permanent zinloze prikkels zijn ... je zal maar net die ene fietser over het hoofd zien vanwege een paar pluche-dobbelstenen. Misschien is een cactus of beter nog een dolk midden op ieder auto-stuur de beste veiligheidsmaatregel.
ma 06 mei, 2019 11:54
Het visje verwijst naar bestuurders met een kerkelijke achtergrond.
Die visjes gaan meestal nogal met de stroom mee, terwijl een gezonde vis tegen de stroom in zwemt.

Groeten BSM
Jurr schreef:
ma 06 mei, 2019 12:11
willem.m schreef:
Handig die ellende aan een spiegel...
Door gewenning aan die bewegende objecten in het gezichtsveld kan het wel eens die fractie van een seconde schelen waarop je een medeweggebruiker later ziet...
Het is afaik ook niet toegestaan.
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 13:33
ma 06 mei, 2019 11:54
Het visje verwijst naar bestuurders met een kerkelijke achtergrond.
Die visjes gaan meestal nogal met de stroom mee, terwijl een gezonde vis tegen de stroom in zwemt.

Groeten BSM
Vandaar dat je bij RaadPlaatje de eenrichtingsverkeerssituatie niet herkende :D
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 13:24

Mijn wederhelft krijgt van mij altijd bloemen, bloemen die ik dan op/aan de voorbagagedrager bind ... bloemen die ik vind op de (afval)hoek van de begraafplaats .... een typisch voorbeeld van recycling.

Groeten BSM
En hoe verklaar je die "piratenvlag" op de fietsbel? :lol:
ma 06 mei, 2019 15:37
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 13:24

En hoe verklaar je die "piratenvlag" op de fietsbel? :lol:
Die verklaar ik niet.  
Als er ipv de Cactus een Kaaps Viooltje in de bidon-houder had gezeten dan was die priratenvlag nog een zekere dekking van de lading geweest.

Groeten BSM
Hier een foto van mijn Focus Culebro (ja, die fiets die op de foto in het Deense Helsingør staat) met de koperen hoekijzers onder de Brooks-zadelveren. Links zelf gemaakt en rechts uit de bouwmarkt, aangezien de afstand tussen de gaten (voor zowel achterlicht als het NL-bordje) niet bepaald corresponderen met de bouten van de veren.

Afbeelding
Waarom geen Nederlandse vlag naaien op de achterkant van de linker tas?
Afbeelding
Een van de voordelen van een breed spatbord is dat een uitgeknipte auto-NL-sticker precies past (En NB staat voor NoordBrabant)
nl-sticker.jpg
NL-sticker (uitgeknipt)
Wouter Duijndam schreef:
zo 12 mei, 2019 13:39
Bijvoorbeeld omdat je liever anoniem de wereld onder je doortrapt.

In ieder geval in Frankrijk ben je op de fiets al snel gedetermineerd:
Die lieden op de fiets zijn in de meeste gevallen Nederlanders.
Wat mij betreft is het een voordeel als je niet direct een nationaliteit krijgt opgeprikt.
In mijn ervaring is dat eerder een voordeel als een nadeel bij het aanknopen van een gesprek.

Groeten BSM

PS   't Is dat de Europese vlag zo weinig voorstelt, anders was dat een leuk statement geweest.
Wouter Duijndam schreef:
zo 12 mei, 2019 13:39
Afbeelding
Teveel verwarring met de vlag van Luxemburg. Van dat kleine land vind ik de vlag met de rode leeuw op blauwe strepen veel mooier.
arnob schreef:
zo 12 mei, 2019 14:05
Een van de voordelen van een breed spatbord is dat een uitgeknipte auto-NL-sticker precies past (En NB staat voor NoordBrabant)
nl-sticker.jpg
Een ovale NL-sticker met ernaast een wapen met de Nederlandse leeuw heb ik nog nooit gezien!
Martin :
Een ovale NL-sticker met ernaast een wapen met de Nederlandse leeuw heb ik nog nooit gezien!
Voor alles is een eerste keer ..