Leon schreef: ↑vr 10 mei, 2019 09:56
egopro schreef: ↑vr 10 mei, 2019 07:55
Mmm, ik denk dat het weinig relevant is waar de spullen zitten in de tassen. Wat ik heel belangrijk vind is dat de spullen de hele reis op dezelfde plek zitten. Zodat je nooit loopt te klooien met dingen zoeken. Mijn paklijst die al jaren niet serieus veranderd heeft achter elke artikel staan, LV, LA, RA en RV.
De kleding gaat bij ons in zip-loc zakjes van de supermarkt. Als ik dan in de tent mijn tas op de kop houd blijft alles mooi opgerold in die zakjes. Je krijgt ze ook weer makkelijk terug in de tas.
Als je geen last hebt van een rare gewichtsverdeling prima, maar ik fiets lekkerder met een goede verdeling, vooral bij de voortassen. Ook is het wel fijn om bepaalde spullen niet bij andere te hebben, zoals dat ik de tent en de slippers die nog nat en vies zijn van de ochtend niet bij mijn schone kleren wil hebben, ook al zitten ze in een dichte zak.
Verder is het handig als je voor een lunch of koffiestop alle benodigdheden in één tasje hebt.
Precies, en in aanvulling op Leon:
Ik vind het ook handig als je een tas
niet op z'n kop hoeft te houden maar gewoon weet waar je wat kan vinden. En het is ook handig als de ene tas het droge schone spul vervoert en een andere bijv die tent die je onderweg desnoods nog even laat nadrogen
Als je iedere dag weer alles moet inpakken .... is dat natuurlijk wel een goede reden om minder mee te nemen, maar verder nodeloos vermoeiend gedoe (daarom dus dat extra schot in mijn gereedschap/water-tas).
Onze keukentas kent al jaren een "vaste" inpak-volgorde, dwz een paar wat zwaardere en/of onhandiger zaken zoals brandertankje, pannen, suikerpot, melkpoederpot hebben hun eigen plek op de bodem, en daarna wordt het creatief stapelen, en wel zo dat bijv. de jam bovenin voor het grijpen is.
Het mag misschien autistisch lijken, maar een adhoc-inpak maakt (volgens mij) dat je snel alles kwijt bent, en dus steeds alles moet uitpakken. Aan de andere kant: een overwogen (en gewogen) herschikking kan soms handig zijn. Er zijn ook "moeilijke" keuzen: Regenkleding heb je zelden nodig en wil je liefst onderin een tas en de hele reis onberoerd laten .... maar als er ineens een onweersbui is dan wil je die kleding liefst zo snel mogelijk aantrekken (meestal komt het neer op snel zoeken naar een afdakje, en daarna rustig een keuze maken - soms is er geen afdak ... ).
En bij onze Fiets2 voortassen proberen we de koele zaken in de "koeling" aan de koelste kant te doen ... dat blijkt in de praktijk heel lastig, in geval van twijfel is rechts de koelste kant want minder heet wegdek, en meer schaduw (de gemiddelde richting en de zonnestand blijkt vaak een slechtere raadgever als je vooraf hoopte). Wat in de praktijk wel weer heel handig blijkt: Koop je diepvries-groente dan gaat daar ook het blikje bier bij, de koeling van het bier is veel waard, ook al is dat samen een gewichtige combi.
Groeten BSM