Links voor: slaap spullen
Rechts voor: spullen waar ik onderweg bij moet: gereedschap, apotheek, regenkleding (in een meshzak), eten voor onderweg, ontbijt.
Links achter: kleding, toilet spullen, lees boek, papieren, etui met allerlei losse spullen (hoofdlamp, reserve batterijen, reparatiesetje luchtbed, oplaad kabels, etc.)
Rechts achter: kookspullen, noodrantsoen, avondeten, fietspomp, reserve binnenband, reserve onderdelen fiets, kettingolie (voor tochten van maanden ook reserve buitenband, reparatie hydraulische remmen).
Op de bagagedrager onder een bagagenetje een
plunje zak: tent, stoeltje, slippers. Als de buiten tent nat is gaat deze los op de plunjezak, onder het bagagenetje. Zelfde geldt voor de slippers.
Stuurtas: ipad mini, mobiel, zonnebril, zonnebrand, portemonnee, schrijfblokje, paspoort.
Omdat de standaard links zit, heb ik in de linker tassen geen spullen die ik onderweg misschien nodig heb.
De tassen heb ik niet gemerkt, door de onderste haakjes van de Ortlieb kan een tas alleen maar links of rechts.
Naast mijn fietsschoenen heb ik geen andere schoenen mee. Wel slippers. Voor IJsland ook sandalen voor het doorsteken van beekjes.
Kleding heb ik verdeeld over drie mesh-zakken van sea-2-summit: 1 van 9 liter, 2 van 15 liter.
Verder een waszak voor de vuile was, deze gaat onder het bagagenetje boven op de plunje zak. In principe was ik elke dag de die dag gebruikte kleding, maar dat lukt niet altijd. Als de was nog niet droog is gaat deze de volgende dag ook in de waszak onder het bagagenetje.
De eerste keer dat ik ging fietsen was de TransAm (door omstandigheden niet kunnen oefenen), na een paar dagen uitpakken en weer inpakken leerde ik wel wat wel/niet handig was. Op een gegeven moment vind je alles blindelings.
Ik heb zoveel mogelijk lichtgewicht spullen, ook kleding (sneldrogend), maar ik ben geen grammenjager. Ik hou ook wel van wat luxe (stoeltje, extra kleding). Dan maar wat langzamer de berg op.
-Jan