Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik hoef de documentaire niet te zien om mijn mening te veranderen: ik koop geen namaak.Frans & Dieuwertje schreef: ↑wo 08 mei, 2019 08:47Zo zie je maar weer goedkoop blijkt uiteindelijk duurkoop. Dit keer op korte termijn maar ook op langere termijn. Kijk de VPRO doc 'Kopen we ons Arm" maar eens even over hoe goedkope namaak uiteindelijk het leven in het Westen omhoog drijven (...)
Yup, precies dezelfde mening al voor het zien van die documentaire. Wat betreft slechts heel weinig kopen en als dan kwalitatief en geen namaak. (Voor spullen en voor eten, want ook goedkope kilo knaller en varianten daarvan naar binnen werken is uiteindelijk duurkoop. Uiteindelijk zul je de prijs betalen, one way or the other ... KARMA RULES ) Maar ik dacht goh misschien helpt het om anderen ook zover te krijgen. Jatten blijft jatten!Fedor schreef: ↑wo 08 mei, 2019 10:10Ik hoef de documentaire niet te zien om mijn mening te veranderen: ik koop geen namaak.Frans & Dieuwertje schreef: ↑wo 08 mei, 2019 08:47Zo zie je maar weer goedkoop blijkt uiteindelijk duurkoop. Dit keer op korte termijn maar ook op langere termijn. Kijk de VPRO doc 'Kopen we ons Arm" maar eens even over hoe goedkope namaak uiteindelijk het leven in het Westen omhoog drijven (...)
Ik koop niet veel (itt veel AliExpress-kopers ) maar als ik wat koop dan moet het wel origineel zijn. Als iedereen namaak zou kopen is het snel over met nieuwe ontwikkelingen e.d. Geen enkele fabrikant is dan nog bereid te investeren in research.
Maar het is ook een principe-zaak.
Wel eens van patent of octrooi gehoord?
En dit is wat er in China gebeurt. Bij bijv. heel veel technische apparatuur is het slechts een kwestie van tijd voordat er een inferieure Chinese kopie (die wel een stuk goedkoper is) van komt. Eén keer leveren aan een Chinese klant en er komt al snel een kopie van.
Hierna houd ik op met posten in dit topic want ik merk dat ik er niet blij van word.Het Bureau voor de Intellectuele Eigendom van de EU rekende voor dat de schade van (veelal Chinese) namaakgoederen en piraterij voor Nederland zo’n 2,4 miljard euro is.
Geniaal!Jan ter Burg schreef: ↑wo 08 mei, 2019 15:57Ik fiets al meer dan 35 jaar met het "pake en beppe stoeltje".