Is er een dokter of fysiotherapeut in de zaal? Of een dokter of fysiotherapeut met telepathische gave op dit forum. Wat een onzin wordt hier geschreven. Onvoldoende rekken en strekken bij een vermoedelijke ontstekingsreactie door overbelasting of andere oorzaken. Rekken is voor gekken. Bijna zinloos voor de spieren, maar volkomen zinloos voor een overbelast en/of ontstoken kniegewricht.
Dat vind ik wel een mooie, eentje om te onthouden: Rekken en strekken is voor gekken.PietV schreef: ↑di 07 mei, 2019 16:28Is er een dokter of fysiotherapeut in de zaal? Of een dokter of fysiotherapeut met telepathische gave op dit forum. Wat een onzin wordt hier geschreven. Onvoldoende rekken en strekken bij een vermoedelijke ontstekingsreactie door overbelasting of andere oorzaken. Rekken is voor gekken. Bijna zinloos voor de spieren, maar volkomen zinloos voor een overbelast en/of ontstoken kniegewricht.
Het is in ieder geval goed voor het vertoon, en ook handig als vervanger voor het rustmomentje vanwege een losse veter (die ouderwetse veters hadden een functie).
Heb je eenmaal geïrriteerde gewrichten dan is rekken en strekken niet gauw nuttig. Een beetje losschudden kan wellicht helpen, maar het echte rekken en strekken geeft alleen maar meer irritatie.
Eventueel kan rekken en strekken helpen om te voorkomen dat je uiteindelijk met erg weinig soepele gewichten blijft zitten, maar dat is dan vooral voor wie altijd al wat minder beweeglijke gewrichten heeft.
Ik ben zo iemand, de sport-fysiotherapeut was verbaasd over de onbeweeglijkheid van mijn knieën, nadat hij er een beetje aan had lopen rekken .... kon ik de hele week zijn oefeningen niet doen. Toch was er wel een zeker nut: te stram maakt de belasting ook hoger.
Groeten BSM