Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Een goed en zeker betaalbaar alternatief voor met name de Jones H bar is de z.g. Crazy Bar van Velo Orange.egopro schreef: ↑do 11 apr, 2019 09:56Hey willem welk stuur kijk je naar? Want daar ging ook mijn interesse aanvankelijk naar uit. De veelbesproken Jones bar was mijn eerste keuze maar de prijs heeft me tegen gehouden.willem.m schreef: ↑do 11 apr, 2019 09:33Aha, dank voor je toelichting!
Ik heb nu zelf een tussenoplossing (meer backsweep in een stuur dat eerst een stukje naar voren gaat), maar als ik last blijf houden van mijn handen, dan is een positie rechterop (icm ligstuur) zoals hij hebt misschien beter. Ik hoop dat uit te stellen totdat ik een nieuwe fiets heb, wat nog wel even duurt.
Ik heb de volgende sturen bekeken:
Ergotec Trekking
Jones Bend H bar
Humpert Aerowing 2
Soma Osprey
Velo orange Postino
FSA Metropolis
Maar omdat ik het stuur in een stenen winkel wilde kopen (bij mijn eigen fietsenmaker) heb ik nu de ergotec trekking gekocht. 15 euro dus ook geen rib uit mijn lijf. Met mijn voorbouw ben ik gelimiteerd op 25,4 mm als ik een ander stuur wil zal ik ook een nieuwe voorbouw moeten kopen.
Dit stuur is te bestellen via iedere Koga-dealer (€ 69,95). Onlangs ook aangeschaft.bonkers schreef: ↑vr 19 apr, 2019 22:20Zie zojuist dat het stuur ontworpen is door Alee Denham zelf. Hij ziet het zelf als een verbeterde versie van de Crazy Bar. Is al te koop ook bij Vakantie fietser voor 71 euro. Mooi stuur waar ik zelf ook wel zin in heb.
https://www.vakantiefietser.nl/onderdel ... ham-stuur/
Hoe bevalt deze?Totlater schreef: ↑vr 19 apr, 2019 22:49Dit stuur is te bestellen via iedere Koga-dealer (€ 69,95). Onlangs ook aangeschaft.bonkers schreef: ↑vr 19 apr, 2019 22:20Zie zojuist dat het stuur ontworpen is door Alee Denham zelf. Hij ziet het zelf als een verbeterde versie van de Crazy Bar. Is al te koop ook bij Vakantie fietser voor 71 euro. Mooi stuur waar ik zelf ook wel zin in heb.
https://www.vakantiefietser.nl/onderdel ... ham-stuur/
Waarom schrijf je dan niet "kleine personen" op de plek van "dames*"?Leon schreef: ↑za 20 apr, 2019 09:28Shadow schreef: ophouden.
Idem die belachelijk brede sturen. Er zijn natuurlijk Olympsch atleten met zulk brede schouders dat dit de juiste stuurbreedte is, maar in de praktijk vallen me vooral de kleinere dames* op die met zo'n ding hun fiets nauwelijks onder controle kunnen houden en fietsenrekken waar door deze sturen maar de helft van de bedoelde fietsen in passen.
* niet vanwege het dame-zijn, maar omdat dames nu eenmaal gemideld een stuk kleiner zijn.
Het zijn dus zoals altijd weer heren-onderdelen die op de markt gezet worden.
Omdat ik ook niet fietsen met een kleur die licht met een frequentie aan de langgolvige kant van het spectrum reflecteren schijf, maar gewoon rode fietsen, ook al vallen niet alle fietsen met de lange omschrijving daaronder.willem.m schreef: ↑za 20 apr, 2019 09:59Waarom schrijf je dan niet "kleine personen" op de plek van "dames*"?Leon schreef: ↑za 20 apr, 2019 09:28Shadow schreef: ophouden.
Idem die belachelijk brede sturen. Er zijn natuurlijk Olympsch atleten met zulk brede schouders dat dit de juiste stuurbreedte is, maar in de praktijk vallen me vooral de kleinere dames* op die met zo'n ding hun fiets nauwelijks onder controle kunnen houden en fietsenrekken waar door deze sturen maar de helft van de bedoelde fietsen in passen.
* niet vanwege het dame-zijn, maar omdat dames nu eenmaal gemideld een stuk kleiner zijn.
Het zijn dus zoals altijd weer heren-onderdelen die op de markt gezet worden.