Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 359 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36055 berichten
De tovenaar schreef:
zo 14 apr, 2019 08:16
Is het in Saffron Walden Engeland?
https://goo.gl/maps/1syqSeRdbg92
Heel snel en goed opgelost! Al die charming old English pictures, waar je een winkelhaak of waterpas kunt weggooien. Anton Pieck schreef in een van zijn boeken, dat Engeland een van de beste plekken was om zijn tekeningen te maken. En wij in ons, als het ware een strak op de tekentafel ontworpen, land maar zeveren over een of twee centimeter scheefstand, genoeg om de Rijdende Rechter erbij te roepen....
De foto in Saffron Walden heb ik op 29 mei 2011 genomen tijdens mijn fietstocht in East Anglia. Precies op de dag af 40 jaar na het overlijden van mijn moeder, daarom heb ik in een kerk een kaars aangestoken. Links fietsen, heerlijk!
De volgende foto is voor jou.
foto.jpg
foto.jpg (58.14 KiB) 2088 keer bekeken
De tovenaar schreef:
zo 14 apr, 2019 10:45
foto.jpg
Ongetwijfeld de Zweedse westkust, maar moet nog even op Google satelliet afstruinen van Ystad tot Strömstad.... Het gebouw met de twee torens wijst op een badplaats van betekenis. Varberg valt al af.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 14 apr, 2019 11:24
De tovenaar schreef:
foto.jpg
Ongetwijfeld de Zweedse westkust, maar moet nog even op Google satelliet afstruinen van Ystad tot Strömstad....
Nee is niet in Zweden Martin
..maar je zit er niet heel ver naast! :wink:
De tovenaar schreef:
zo 14 apr, 2019 11:25
zo 14 apr, 2019 11:24
De tovenaar schreef:
foto.jpg
Ongetwijfeld de Zweedse westkust, maar moet nog even op Google satelliet afstruinen van Ystad tot Strömstad....
Nee is niet in Zweden Martin
..maar je zit er niet heel ver naast! :wink:
Ik heb ook de Poolse kust afgezocht, Sopot lijkt zelfs erg op het raadselplaatje maar geen stenen langs de vloedlijn. Ook Bornholm geprobeerd, maar noppes, niks, nada, dan blijven Noorwegen of Finland nog over....
Is het misschien op Rügen?
zo 14 apr, 2019 11:36
Is het misschien op Rügen?
8) Nu nog de hele kustlijn afzoeken
Binzer Strand
https://goo.gl/maps/JLLm4vRp3G72

1e afbeelding met Googelen op "Kurort Rugen".
Leon schreef:
zo 14 apr, 2019 11:49
Tel laat :evil:

Binz
https://www.google.com/maps/@54.398943, ... 704!8i4352
Ha ha, zit ik in Den Bosch net een flits dichter bij het dataknooppunt (https://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam ... t_Exchange).
Aangezien Leon exacter de lokatie heeft geraden mag hij de volgende plaatsen.
De tovenaar schreef:
zo 14 apr, 2019 11:53
Ik zoek niet langer, ga kijken naar Parijs-Roubaix op één!
De tovenaar schreef:
Ik zat inderdaad wel 70 meter naast het gebouw op de foto :wink:

(Het is in Duitsland lastig om foto's van een exacte locatie vinden, vandaar mijn inzending...)
De tovenaar schreef:
Huh? .... .... .... Oh, je bedoelt dat de vraag was waar de foto gemaakt is. Oeps... nu moet ik een foto zoeken. Bijkomende vraag: waarom staat het bord links? (Nb ik heb het blauwe bord geëdit, de rest niet)
Afbeelding
Leon schreef:
zo 14 apr, 2019 12:23
De tovenaar schreef:
Huh? .... .... .... Oh, je bedoelt dat de vraag was waar de foto gemaakt is. Oeps... nu moet ik een foto zoeken.
Precies, waar de rotsen op het strand liggen, niet de badplaats in de verte.
Leon schreef:
Bijkomende vraag: waarom staat het bord links? (Nb ik heb het blauwe bord geëdit, de rest niet)
0448edit.jpg
N.b. De bijkomende vraag hoeft niet beantwoord te worden om de volgende aan de beurt te zijn hoor. Waar de foto gemaakt is is genoeg.
Leon schreef:
zo 14 apr, 2019 22:10
Leon schreef:
Bijkomende vraag: waarom staat het bord links? (Nb ik heb het blauwe bord geëdit, de rest niet)
0448edit.jpg
N.b. De bijkomende vraag hoeft niet beantwoord te worden om de volgende aan de beurt te zijn hoor. Waar de foto gemaakt is is genoeg.
Niet makkelijk, er is niets herkenbaars te vinden, het landschap is wel glooiend, alleen maar een voetbalveld rechts met een verroeste bruine sloopcontainer erachter. Links een soort loods of zoiets. Laat maar zitten....

Nog even terugkomend op de vraag waarom het bord links staat: gezien de snelheden 30 en 60 op het wegdek zal dit wel een plaatsnaambord met een diagonale rode streep zijn. Voor het uitgaande verkeer dus.
za 13 apr, 2019 23:09
Op de voorgrond de Achtkante Molen, daarna de Graaflandse Molen en weer erachter de Gelkenesmolen met op de achtergrond het dorp Groot-Ammers. Een bekende molentrio.
Hmm totaal niet herkend terwijl ik er regelmatig (aan de andere kant van het water) fiets. Met de telelens kan je er idd mooie foto's maken.
Foto van Leon lijkt me een mooie uitdaging, maar daar ga ik pas morgen aan beginnen... ;)
Fedor schreef:
zo 14 apr, 2019 22:51
za 13 apr, 2019 23:09
Op de voorgrond de Achtkante Molen, daarna de Graaflandse Molen en weer erachter de Gelkenesmolen met op de achtergrond het dorp Groot-Ammers. Een bekende molentrio.
Hmm totaal niet herkend terwijl ik er regelmatig (aan de andere kant van het water) fiets. Met de telelens kan je er idd mooie foto's maken.
Kijk hier maar en scroll wat omhoog: https://molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=976
Fedor schreef:
zo 14 apr, 2019 22:53
Foto van Leon lijkt me een mooie uitdaging, maar daar ga ik pas morgen aan beginnen... ;)
Wijnweg in Ingber. Kon het me wel herineren dat het in deze buurt was.

Op Streetmap staan de borden anders maar verder heel herkenbaar.
https://www.google.nl/maps/@50.8199191, ... 312!8i6656

Volgende komt helaas vanmiddag/vanavond pas :(