Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 358 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36055 berichten
Afbeelding
Ergens in het Harz gebergte?
Nu nog de lokatie Gerrit :wink:
Welk meer is dit?
P1140206.JPG
Fedor schreef:
vr 12 apr, 2019 22:49
Welk meer is dit?

P1140206.JPG
Ik zie overal (wit) bepleisterde huizen met grijze leien daken. Misschien Luxemburg, maar daar is de kleurenvariatie te verschillend voor. De lichte tinten op de foto zijn wat te flets.
Rechtsboven liggen twee dorpen.
Lijkt er wel op, ik dacht ook al in die richting, oude vulkaarkraters die nu meertjes zijn vindt je oa in de Eiffel.
De tovenaar schreef:
vr 12 apr, 2019 23:17
Gemündener Maar?
https://goo.gl/maps/dUF52wdCAYN2
Correct. Foto is genomen vanaf de Dronketurm. Eifelsteig komt daar langs en met de fiets is het ook een pittig klimmetje over gravelwegen.
Volgende opgave:
foto.jpg
Effe heel iets anders. Wat heeft hier gelopen.
WimB schreef:
za 13 apr, 2019 10:43
Effe heel iets anders. Wat heeft hier gelopen.
Yeti
De tovenaar schreef:
za 13 apr, 2019 10:11
Volgende opgave:
foto.jpg
St. Pierre, Italië https://goo.gl/maps/wmJuTCmwEK12
Klopt Gerrit, in de Aosta vallei.
Ziet er uit als schitterend fietsgebied. Hier weer een molen voor Martin:

7.jpg
gerritdevries schreef:
za 13 apr, 2019 20:24

7.jpg
Op de voorgrond de Achtkante Molen, daarna de Graaflandse Molen en weer erachter de Gelkenesmolen met op de achtergrond het dorp Groot-Ammers. Een bekende molentrio.

Rechts buiten beeld staat de korenmolen De Jonge Sophia bij het ooievaarsdorp, bij welke herbouw in 2003 ik heb meegeholpen.
Martin E. van Doornik schreef:
za 13 apr, 2019 23:09
gerritdevries schreef:

7.jpg
Op de voorgrond de Achtkante Molen, daarna de Graaflandse Molen en weer erachter de Gelkenesmolen met op de achtergrond het dorp Groot-Ammers. Een bekende molentrio.

Rechts buiten beeld staat de korenmolen De Jonge Sophia bij het ooievaarsdorp, bij welke herbouw in 2003 ik heb meegeholpen.
Martin, ik volg dit draadje alleen al vanwege je werkelijk onwaarschijnlijke kennis van molens.
Niet ver van waar ik woon, staat de zgn. Moedermolen. Heb jij er een idee van hoe die aan zijn naam gekomen is? Dat heb ik me al vaak afgevraagd wanneer ik er voorbij fietste.
Nee, ik zeg niet waar dat plaatsje is, dat kun je ongetwijfeld ook raden zonder foto. Mijn enige tip: het is in Vlaanderen.
derdekeer schreef:
za 13 apr, 2019 23:32
Martin E. van Doornik schreef:
za 13 apr, 2019 23:09
gerritdevries schreef:

7.jpg

Martin, ik volg dit draadje alleen al vanwege je werkelijk onwaarschijnlijke kennis van molens.
Niet ver van waar ik woon, staat de zgn. Moedermolen. Heb jij er een idee van hoe die aan zijn naam gekomen is? Dat heb ik me al vaak afgevraagd wanneer ik er voorbij fietste.
Nee, ik zeg niet waar dat plaatsje is, dat kun je ongetwijfeld ook raden zonder foto. Mijn enige tip: het is in Vlaanderen.
Ik heb namelijk in een van mijn talrijke boeken een precies dezelfde afbeelding staan als op de raadselfoto. Alleen van de linkerzijde van het water genomen, met een telelens lijken die drie molens dichterbij elkaar gekomen te zijn. Daarom meteen herkend. Inderdaad, het Alblasserwaard-Mijnsheerenland is een prachtig, vrij ongerept stukje Nederland.

De Moedermolen, bedoel je met deze hier? http://www.molenechos.org/molen.php?nummer=177
Hier is dan mijn nieuwe raadselfoto:

Afbeelding
Is het in Saffron Walden Engeland?
https://goo.gl/maps/1syqSeRdbg92