Hugsni, nee met 89 liter had jij nooit ruimte tekortHugsni schreef: ↑zo 17 feb, 2019 22:17Hoe heb je het nu met je bagage gedaan? Rugzakje mee, feedbags, of gewoon nog eens kritisch kijken wat je meeneemt?
Ik zit me juist de afgelopen tijd bij te lezen in onder ander het fat-bike topic en deze. Leuk de ervaringen en verhalen te lezen.
De afgelopen jaren heb ik vooral met de bob-yak offroad tochtjes gemaakt, zoals (delen van) de TNNZ. Qua inpakken is dat geen hogere wiskunde. Met de 89L drybag van de bob hoef je je nooit af te vragen hoe je alles mee krijgt.
Laatst 2 drybags van Alpkit gekocht, voor aan het stuur en achterop, om eens mee te testen. Omdat ik eerst maar eens met de hier al aanwezige spullen op pad wil, zat ik wel een beetje met ruimte. Mijn Eureka spitfire solo en Thermarest Trail lite slaapmatje krijg ik -naar eigen inschatting- nooit in een taps toelopende zadeltas van 13L.
Nu ga ik proberen of een 20L drybag (Alpkit Airlok Xtra) op een topeak MTX Beamrack (welke ik hier al heb liggen) enigszins stabiel wil blijven liggen.
@Han-doek, Ik lees dat je een als achtertas een drybag van 35 liter hebt. Dat kijkt me groot. Heb je een foto van je setup?
Hoeveel liter zijn de twee drybags die je nu hebt gekocht? Je tentje zou je net als ik voorop in het harnas kunnen doen.
Een kleine week geleden heb ik de Ortlieb medium seat pack gekocht. In de reviews had ik al gelezen dat daar echt veel in past voor het opgegeven volume van 11 liter. Dat klopt, dit was mijn uiteindelijke set-up:
https://flic.kr/p/2eHSh9w
Voorop mijn Exped downmat aan de voorvork
Dan de tent (MSR Zoid 1) en drybag in het zelfgemaakte harnas. In de drybag thermisch ondergoed, hoofdlampje, wat eten, toiletspullen.
Op de bovenbuis een hergebruikt tasje (zelf klittenband aan genaaid) met zonnebril, Clif bar en powerbank.
Frametas met reparatie materiaal, reserveband, 1 liter waterzak, leesboek, schrijfboekje, toiletpapier, first aid kit, oplader.
Ortlieb zadeltas met Exped pompzak, winterslaapzak, zijden slaapzakliner en donsjasje. Bovenop de zadeltas had ik nog mijn rugzakje gebonden met daarin 2 snacks voor onderweg
Ik had geen kookspullen mee, ik mocht gebruik maken van de keuken binnen. Maar kookspullen hadden nog aan de andere zijde van de voorvork gepast.
Het geheel voelde heel stabiel en ik kon zelfs wat technische mountainbike trails meepakken.