Dank weer voor de reacties!
@Bert van Sprang: Ben juist op een MTB overgestapt om wat makkelijker offroad te kunnen rijden en dus bredere banden te kunnen monteren, vind 40mm toch wat te smal.
@_Peter_: Ben bekend met de Duitse webshops. Sterker: koop al mijn spullen daar. Maar helaas maakt Schwalbe de Big Bens niet meer in 50mm.
@Leon: Wil inderdaad dezelfde spatborden houden. Ik houd ongeveer zelfde spanning aan, behalve met volle bepakking wat minder.
@Polling: Dank voor het voorzetje En voor je ervaring!
@keesswart: Interessant! Ja, voor dat dweilen ben ik inderdaad een beetje bang. Goed om te horen dat er op grindwegen en bospaden nog goed mee te rijden is! 19mm is inderdaad binnenmaat van de velg.
@ javb2812: Goed om te horen van de grip in de regen, ook een puntje waarom ik bij de Big Bens wilde blijven. Met de BMI zit het wel goed maar ben wel lang dus iemand van 1.70 met een niet zo goede BMI kan weleens minder zwaar zijn dan ik ben .
@Bel: Ja, is echt voordeliger, scheelt factor 2. Geldt trouwens ook voor Supremes. En die lijken me nog iets minder offroadcapaciteiten te bezitten dan ik wil.
@willem.m: Mooi!
@Shadow: Zeker mooie banden, maar vind het toch echt teveel geld voor een paar banden.
Mijn voorlopige conclusie uit jullie ervaringen: Big Apples in 50-559.
1) Grip lijkt toch wel voldoende te zijn.
2) Breder dan 50 toch wel wat kans op "dweilen".
3) breder dan 50 minder snel.
Ik ga er nog een nachtje of twee over slapen, voordat ik mijn order plaats. Als iemand nog iets heeft in te brengen, graag!
Groet, Willem