Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Voor mij is een standaard reisverzekering en een slot meer dan genoeg.patrick_ijsselstein schreef: ↑di 02 apr, 2019 14:21Ik zoek een goede tijdelijke reisverzekering voor aankomende zomer, ervaringen en/of tips?
Ik denk dat het criterium van de betaalde overnachting is om onderscheid te maken tussen een vakantie en bijvoorbeeld het even de grens over gaan voor een boodschap, wat in mijn woonplaats iets is dat heel veel gebeurt. Grenswerkers bijvoorbeeld gaan dagelijks naar het buitenland, maar het is niet de bedoeling dat zij een standaard reisverzekering gebruiken om een groot deel van hun leven een verzekeringsdekking te hebben.patrick_ijsselstein schreef: ↑wo 03 apr, 2019 11:54dus bij wildkamperen loop je eigenlijk een enorm risico als ik het goed begrijp?
kloptLeon schreef: ↑wo 03 apr, 2019 15:53Ik denk dat het criterium van de betaalde overnachting is om onderscheid te maken tussen een vakantie en bijvoorbeeld het even de grens over gaan voor een boodschap, wat in mijn woonplaats iets is dat heel veel gebeurt. Grenswerkers bijvoorbeeld gaan dagelijks naar het buitenland, maar het is niet de bedoeling dat zij een standaard reisverzekering gebruiken om een groot deel van hun leven een verzekeringsdekking te hebben.patrick_ijsselstein schreef: ↑wo 03 apr, 2019 11:54dus bij wildkamperen loop je eigenlijk een enorm risico als ik het goed begrijp?
Dus ik denk dat als je echt op weg bent en al een paar keer op een camping hebt gestaan, geen problemen krijgt met dit criterium.
Ik was met een groepje fietsen in Frankrijk. Een van de mensen van het groepje brak haar been. Na het aanbrengen van een gipsverband had de alarmcentrale vrij snel een ambulance geregeld om haar te repatriëren.Martinnn schreef: ↑za 06 apr, 2019 12:13Voor Europa volstaat dan in mijn ogen een normale reisverzekering. Ik heb bij de aankoop van mijn nieuwe vakantiefiets via de fietsenwinkel een ANWB fietsverzekering afgesloten tegen diefstal. Met 80 euro per jaar relatief goedkoop voor een IdWorx. Deze kan je volgens mij ook voor oudere luxe fietsen afsluiten.
Ja en Nee.bert sitters schreef: ↑wo 03 apr, 2019 17:07kloptLeon schreef: ↑wo 03 apr, 2019 15:53Ik denk dat het criterium van de betaalde overnachting is om onderscheid te maken tussen een vakantie en bijvoorbeeld het even de grens over gaan voor een boodschap, wat in mijn woonplaats iets is dat heel veel gebeurt. Grenswerkers bijvoorbeeld gaan dagelijks naar het buitenland, maar het is niet de bedoeling dat zij een standaard reisverzekering gebruiken om een groot deel van hun leven een verzekeringsdekking te hebben.patrick_ijsselstein schreef: ↑wo 03 apr, 2019 11:54dus bij wildkamperen loop je eigenlijk een enorm risico als ik het goed begrijp?
Dus ik denk dat als je echt op weg bent en al een paar keer op een camping hebt gestaan, geen problemen krijgt met dit criterium.
Dat goochelen noemen ze bij de verzekeringsmaatschappij toch fraude?Bridgestone SM schreef: ↑do 25 apr, 2019 15:09In dit soort van tijdelijk terug naar Nederland is er wel een bedenkelijk dingetje: De verzekering vergoed geen retourtje als de resterende vakantietijd te kort is -- hoe je die resterende vakantietijd moet aantonen als je een meerdaags rondje fietst zonder vooraf vastgelegde overnachtingen ?? Ben je nog een week fietsen van thuis dan lijkt mij het bewijs wel geleverd, maar op een rondje langs de Nederlandse grens wordt het iets moeilijker.
En wie in de grensstreek woont, en een beetje handig met een paar verschillende bankrekeningen goochelt die kan meer dan bedoeld bij de reisverzekering uitgekeerd krijgen.