Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draadbreuk weer isoleren/inpakken - Forum Wereldfietser

Draadbreuk weer isoleren/inpakken

In het kabeltje van mijn (hoofd)lamp zat een draadbreuk, die heb ik inmiddels gerepareerd maar nu mist de isolerende mantel nog, heb het nu even met wat tape gefixt. Jaren geleden heb ik bij een vergelijkbare breuk een soort kneedbaar spul gebruikt wat ik als isolator om de gesoldeerde draadjes deed en maakte alles ook weer waterdicht. Werd hard maar het bleef ook nog flexibel.

Heeft iemand een idee of dat spul nog bestaat?
Alvast bedankt,
Maarten
Sugru
Dat, of van tevoren een krimpkous erover schuiven.
Hee dat zocht ik ook! Thxs

Krimpkous lijkt het goedkoopste maar dan weer verzendkosten wat iets doodsimpels waarvan je er maar een nodig hebt weer duur maakt. Weet iemand of dit ook te verkrijgen is in een echte winkel van steen? Vast wel!
Frans & Dieuwertje schreef:
wo 27 mar, 2019 08:23
Hee dat zocht ik ook! Thxs

Krimpkous lijkt het goedkoopste maar dan weer verzendkosten wat iets doodsimpels waarvan je er maar een nodig hebt weer duur maakt. Weet iemand of dit ook te verkrijgen is in een echte winkel van steen? Vast wel!
Grootaers Electronica in de Mariastraat.
Wat, krimpkous of sugru?

Lijkt me dat krimpkous in elektronicazaken of modelbouwwinkels wel gemeengoed is. Sugru lijkt me dan weer zo'n online dingetje, tenzij bever/zwerfkei het heeft.
Bij de doe-het-zelf zaken hebben ze het ook: https://www.hornbach.nl/shop/zoekresult ... /krimpkous
Bedankt voor de tips, want is dit toch een heerlijk forum :D

Krimpkous is toch niet echt waterdicht? Is ook wel lastig want één van de aders was maar door en dan zou ik die andere ook moeten doorknippen om de kous er op te schuiven.

Ga even naar sugru kijken, bedankt
Smitty schreef:
wo 27 mar, 2019 08:56
Krimpkous is toch niet echt waterdicht?
Google op krimpkous waterdicht. :D
Of wax sleeves zoals de duraseal van Wurth, bij verwarmen krimpt het omhulsel en komt er een lijm vrij die de hele sleeve waterdicht lijmt.