Als ik dit allemaal zo lees is de gewetensvraag: doe ik er niet beter aan de Pegasus in te ruilen voor een Koga E-Worldtraveller (liefst Signatuur)? Bij 12GoBiking bestaat die mogelijkheid binnen 10 dagen, zou dus kunnen. Alleen: is het echt nódig of volstaat het vervangen van de schijfremmen door goed spul?
Afgaande op de specs leek deze fiets me niet slecht en ook de tochtjes die ik er tot nu toe op gemaakt heb voelden wel goed aan (afgezien dus van dat gedoe met die schijfremmen).
De Koga is in principe boven mijn budget, komt nog bij dat ik met m'n vorige Koga (dat was een Koga E-Deluxe) zeer veel ellende gehad heb. Toen ik laatst bij een Koga-dealer was zei hij: 'er is zóveel mis met die fiets en er is zóveel aan gesleuteld, ik wil 'm niet eens meer maken, rij hem maar op en koop een nieuwe'. Dat hoor je dan over een Koga, ruim 3400 euro, 2.5 jaar oud, altijd binnen gestaan (en dat is nog waar ook), gewoon fietstochten mee gemaakt. Dus Koga zegt ook niet alles en vraagt in ieder geval véél voor z'n fietsen. Maar die E-Worldtraveller schijnt weer heel goed te zijn. Tja.
Van Duitse fietsen is bekend dat de prijs/kwaliteit verhouding over 't algemeen wat gunstiger is dan bij de NL-fietsen (ik heb het dus over e-bikes), vandaar dat ik via 12GoBiking bij die Pegasus terecht kwam. Maar ik heb ook geen zin in uitval en allerlei andere materiaalpech onderweg. Choices, choices, choices. Wat te doen?